Search

מחפשים מפתח וורדפרס? כל המידע שאתם צריכים לדעת

היי! אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט כמובן, אך אם אתם פשוט מחפשים מפתח וורדפרס לעבודה לחצו כאן.

איך תרגישו אם אומר שסביר להניח ואינכם יודעים הרבה על כיצד למצוא ולעבוד עם מפתחי וורדפרס? יכול להיות שאתם כלל לא בכיוון האמת…

בין אם אתם מחפשים אדם היכול לתקן את כל הבעיות באתר שלכם, מחפשים אדם שיבנה לכם את החנות הוירטואלית בווקומרס, או מחפשים מפתח וורדפרס מקצועי בכדי לקחת את הסטארטאפ שלכם כמה צעדים קדימה, רצוי שתדעו כיצד להתנהל ולעבוד עם אותם מפתחים.

מדוע? מפני שעבודה מרחוק מול אותם מפתחים ומעצבים הופכת בשנים האחרונות לסטנדרט בעולם האינטרנטי והאוניברסלי בו אנו חיים. אם סטנדרט היא מילה מוגזמת מדי, אז לפחות ניתן לומר שעבודה מרחוק מול מפתחים היא דרך מאד פופולארית לעבודה בכדי לבצע משימות ולדרך זו לא מעט יתרונות.

מכיוון וזו הסיטואציה, חיוני לדעת כיצד לעבוד מול מפתחי וורדפרס אלו כבעלי אתרים, בעלי סטארטאפים נועזים ובעלי עסקים שונים. לידיעה כיצד לעבוד נכון מול אותם מפתחי ומעצבי וורדפרס תהיה השפעה חיובית על העסק שלכם.

אז בואו אדריך אתכם לגבי הצעדים שיש לקחת בכדי להיות מקצוענים בדרך ההתנהלות עם מפתחי וורדפרס כאשר אתם עובדים מולם על האתר שלכם. אך לפני כן ובשתי משפטים… מה זה אומר בכלל להיות מפתח וורדפרס?

מה זה בעצם אומר ״מפתח וורדפרס״?

זו יכולה להשמע כשאלה טריוויאלית במבט ראשון: מפתח וורדפרס הוא אדם מקצועי שמפתח תוספים ואתרים על גבי וורדפרס כמערכת ניהול תוכן (CMS). אך במחשבה שנייה, אפשר לומר שהתפקיד של מפתח וורדפרס יכול להשתנות פר אדם.

מעבר לפיתוח אתרים ותוספים, מפתח וורדפרס עלול/יכול לכלול גם את התפקידים הבאים:

  • תכנון האתר – עבודה מול הלקוח בכדי לייצר מפת אתר שמתארת בפרספקטיבה רחבה את התוכן והפיצ׳רים הנחוצים בכדי לשרת את המטרה הסופית ואת רצונות ושאיפות הלקוח והמבקרים באתר.
  • Wireframing – יצירת wireframe עבור כל עמוד ועמוד בכדי להציג את התוכן והאלמנטים שחייבים להופיע בעמוד.
  • עיצוב – יצירת עיצוב עבור כל אחד מהעמודים בהתאם לשתי הסעיפים הקודמים. (בדר״ע נעשה על ידי אדם חיצוני).
  • פיתוח התבנית – פיתוח האתר/התבנית בפועל בהתאם לדרישות ולעיצוב.
  • התקנת וורדפרס ותוספים רלוונטים, התממשקות עם הכלים השונים של גוגל, גיבויים, תחזוקה, קידום טכני (SEO טכני).
  • הוספת תוכן (טקסט ותמונות לאתר).
  • בדיקת האתר ו QA, העלאת האתר לאוויר ואף הדרכה של בעל האתר.
  • תחזוקת האתר בפעילות השוטפת.

אז ניתן להבין ש״מפתח וורדפרס״ אינו רק מפתח את התבנית, אלא במקרים רבים מספק לא מעט שירותים נוספים מעבר לפיתוח התבנית עצמה, בהתאם ליכולות (ולרצון) שלו.

בואו נחזור לנושא הפוסט עצמו ונדבר כיצד למצוא מפתח וורדפרס ואיך לעבוד מול כזה…

כיצד לשפר את תהליך מציאת מפתח וורדפרס ואיך להשיג את המפתח הטוב ביותר עבורכם?

מכיוון ואני רוצה שיהיה לכם את מירב האינפורמציה על תהליך החיפוש והעבודה מול מפתחי וורדפרס, אחלק את המאמר לארבעה חלקים עיקריים וזאת בכדי שישקפו בצורה טובה יותר את תהליך העבודה בבניית אתר או פרוייקט בוורדפרס:

  • לפני שאתם שוכרים מפתח וורדפרס.
  • כיצד לשכור את המפתח הטוב ביותר עבור הפרוייקט שלכם.
  • כאשר הפרוייקט התחיל.
  • כאשר הפרוייקט הסתיים.
מפתח וורדפרס מקצועי

קרדיט תמונה: HubStaff Blog

1. לפני שאתם שוכרים מפתח וורדפרס

כשאתם מחפשים מקצוען וורדפרס שיעזור לכם עם האתר, ולא משנה כמה גדול הפרוייקט או כמה תיקונים אתם דורשים, תאלצו לעשות מעט עבודה מקדימה בכדי להבטיח פרוייקט מוצלח. הנה כמה מהנקודות יש לשים לב אליהן:

א. וודאו כי השפה אינה מחסום

האספקט הראשון אליו יש להתייחס הוא השפה, עליכם לוודא כי שפה מסויימת לא תהווה מחסום עבורכם והתקשורת מול המפתח תהיה חלקה. אם אתם מעוניינים בתוצאות הטובות ביותר לפרוייקט, חשוב כי אתם תוכלו לתקשר בצורה ברורה ויעילה עם אותו מפתח על הצרכים של הפרוייקט ומה שאתם מעוניינים להשיג.

השורה התחתונה היא שקומיוניקציה ותקשורת הן מהאספקטים החשובים ביותר בפרוייקט. האפשרות לתקשר בצורה פתוחה ושקופה יעזרו לכם להבטיח תוצאות טובות עבור הפרוייקט שלכם. לשפה משותפת, כמובן יתרונות מבחינה זו.

ב. שימו לב לאיזור זמן (Time Zone)

כאשר אתם מחפשים מפתח וורדפרס, ניתן לפספס את העובדה כי יכול להיות ואותו מפתח נמצא באיזור זמן שונה משלכם. יכול להשמע מגוחך, אך כשאתם מדברים עם מפתחים פוטנציאלים, ניתן להגיע למצב בו אתם נרגזים שאינכם מקבלים תגובה במהלך שעות העבודה שלכם. סיטואציה זו כנראה מתקיימת מכיוון והמפתח הפוטנציאלי איתו אתם מדברים ישן או פשוט אינו זמין מפאת היותו באיזור זמן אחר.

אין לכם הרבה מה לעשות לגבי זה מעבר לניסיון לגרום להבדלי השעות להיות יתרון. לדוגמה – הפרוייקט שלכם עלול לדרוש מכם ומהמפתח לדבר במהלך שעות העבודה בכדי להשיג את המטרות. במקרה זה, תרצו לוודא כי אותו מפתח יהיה נגיש במהלך שעות מסויימות שאתם מגדירים.

עם זאת, לא מעט אנשים מעדיפים שהמפתח יעבוד בשעות הפוכות משלהם, כך שהם יכולים לדרוש פרוייקט או משימות מסויימות בסוף יום העבודה שלהם ולקום ליום חדש כאשר אותן משימות כבר בוצעו.

אין בעניין איזורי זמן שונים נכון / לא נכון, פשוט תאמו את הציפיות ביניכם לבין אותו מפתח וורדפרס כך שאיזור הזמן והבדלי השעות ישחקו לטובתכם.

ג. השארו זמינים כך שתוכלו להתחיל את הפרוייקט בהקדם האפשרי

לא משנה היכן מתגורר המפתח הפוטנציאלי איתו תעבדו ובאיזה איזור זמן הוא נמצא, המטרה הסופית אליה אתם שואפים היא לקדם את הצרכים של העסק שלכם ולסיים את הפרוייקט בצורה מוצלחת. לכן, כאשר אתם מחפשים מפתח וורדפרס תרצו להבין האם מפתח ספציפי מתאים יותר מהשני עבור העבודה על הפרוייקט.

דרך נהדרת לדעת זאת היא לדאוג להיות זמינים עבור השאלות של אותם מפתחים פוטנציאלים ולהגיב במהרה. תוכלו אגב לחסוך רבות משאלות אלו אם תספקו הנחיות נכונות עבור הפרוייקט או המשימה (על כך בהמשך), אך סביר להניח שלמרות ותספקו הנחיות מעולות, יצוצו שאלות מאותם מפתחים פוטנציאלים עוד לפני תחילת הפרוייקט.

אז היו מוכנים לענות על שאלות אלו בזמן, וזאת מכיוון ובסופו של יום, זהו זמן שאתם משקיעים עבור סיומו העתידי של הפרוייקט, עוד לפני שהתחלתם לעבוד על עליו עם המפתח שבחרתם.

לאחר שלקחתם בחשבון את כל שלושה האספקטים שציינו, הגיע הזמן למצוא מפתח וורדפרס אמין ומקצועי עבור הפרוייקט שלכם.

הצטרפו לרשימת התפוצה!

2. כיצד למשוך את המפתחים הטובים ביותר עבור הפרוייקט

אפיון מסודר / הנחיות נכונות הן המפתח להשגת התוצאות שאתם מעוניינים בהם. הנחיות ברורות יכולות להיות אלו שיעשו את כל ההבדל בסופו של דבר בין פרוייקט מוצלח או לא ולהם גם השפעה לא קטנה על הרצון של המפתחים להכנס לפרוייקט כזה או אחר איתכם.

יצירת רשימת הנחיות בעצמכם תעזור לזרז את תהליך מציאת המפתח ואף תיקח אתכם לנקודת הסיום מהר יותר עם פחות ״פינג פונג״ של שאלות ותשובות ביניכם לבינו, לפני תחילת העבודה ובמהלכה. תהליך יצירת ההנחיות אף יגרום לכם להבין טוב יותר מה אתם מחפשים ויגרום לכך שתהיו מוכנים מראש לשאלות שיגיעו מאותו מפתח וורדפרס.

הנה מספר נקודות על יצירת הנחיות נכונות שיגרמו לכל המפתחים לקפוץ עליכם ולרצות לעבוד איתכם:

  • חוק 1# – דעו מה התקציב עבור הפרוייקט (ואל תפחדו לומר אותו).
  • חוק 2# – הגדירו מטרות עם תוצאות רצויות וברורות.
  • חוק 3# – הגדירו דדליין ולוחות זמנים.
  • חוק 4# – הגדירו קריטריון הצלחה.
  • חוק 5# – המנעו ממשפטים שמערערים או מחלישים את ניסיונו של המפתח.

נרחיב על אותם חוקים של הנחיות הפרוייקט

חוק 1# – מדוע אתם צריכים תקציב? – אם אתם מחפשים מפתח וורדפרס, אינכם יכולים להתחיל את המסע ללא תקציב ברור עבור הצרכים והדרישות שלכם. בדיוק כפי שאתם שמים בצד כסף מפני שאתם יודעים כי צריך להגיע שרברב ולתקן את הנזילות בבית, עליכם לשים כסף בצד עבור הפרוייקט שלכם.

אין לכם מושג קלוש כמה אמור לעלות הפרוייקט? אתם יכולים להשקיע קצת זמן ולבצע מחקר. במקרה והפרוייקט מאד מורכב ואתם מעוניינים להגיע עם הגדרות מדוייקות (ותקציב מדוייק ונכון) – אתם יכולים לשכור את שירותיו של יועץ וורדפרס כזה או אחר או לשאול את המפתח לדעתו על העלות הנדרשת כמו גם לבקש הערכת מחיר.

חוק 2# – מדוע אתם צריכים מטרות עם תוצאות ברורות? – כאשר אתם עובדים עם מפתח, תרצו כי הוא יבין בצורה הכי טובה מהם הצרכים שלכם כך שלא תבזבזו זמן ומשאבים לשווא (וגם הם לא). הגדרות מטרות ברורות עם תוצאות ספציפיות ומפורטות יגרום לתהליך להיות הרבה יותר קל לניהול ומכאן שסביר להניח ויסתיים מהר יותר.

ככל שהאפיון / העיצוב / ורשימת ההנחיות תהיה ברורה יותר, הצעת המחיר של המפתח תהיה מדוייקת יותר, תחסכו זמן לשניכם, ויהיה פחות מקום לשאלות.

חוק 3# – מדוע עליכם להגדיר דדליין ולוחות זמנים? – הגדרת לוחות זמנים או דדליין לסיום הפרוייקט מכריחה אתכם ואת המפתח להיות מסונכרנים על הזמן והתאריך בו על הפרוייקט להסתיים. אחד היתרונות שאולי אתם מפספסים, הוא שהגדרת Timeframe מאפשר למפתח להציב ציפיות ראליסטיות כך שגם אתם וגם המפתח תוכלו לתכנן טוב יותר את לוח הזמנים והמשאבים שברשותכם.

חוק 4# – מדוע אתם צריכים קריטריון הצלחה? – האם ישנה דרך לומר בצורה אובייקטיבית כי הפרוייקט הסתיים? כן, וזאת על ידי הגדרה של לכל הפחות דרך אחת למדוד את הצלחת הפרוייקט עצמו בצורה אובייקטיבית.

אם אין לכם מושג מהו קריטריון הצלחה, נאמר בקצרה שזהו בעצם נתונים מדידים כלשהם לפיהם נשפט ונמדד הפרוייקט כהצלחה (או לא) בהתאמה למטרה הראשית שלכם (הלקוח), הנה מספר דוגמאות:

  • הגברת המודעות והחשיפה לעסק.
  • ליצור טראפיק גבוה יותר ב 10%.
  • הגדלת מספר ההרשמות השבועיות לרשימת התפוצה.

חוק 5# – מדוע עליכם להתייחס בכבוד לניסיון המפתח? – מכל האספקטים שעל הנחיות הפרוייקט להכיל בכדי לגרום לו להיות מושך ויעיל יותר, אנשים רבים נוטים לשכוח אספקט זה:

אתם מדברים כרגע עם מפתח מקצועי שכנראה ויספק את דרישות העסק שלכם מבחינת האתר וזאת מכיוון ואתם לא מסוגלים לעשות זאת. לכן, אני מאד ממליץ לאלו ששוכרים מפתח וורדפרס לעולם לא להשתמש באחד מהמשפטים הבאים בהנחיות הפרוייקט:

  • ״זה אמור להיות קל״.
  • ״זה צריך לקחת מעט מאד זמן״.
  • ״אני יודע שזה צריך לקחת X שעות״.
  • ״יש לי כבר הצעת מחיר על זה ב X סכום״.
  • ״אני מקווה שאתה יודע שיש עוד פרוייקטים ועבודות בהמשך אז תהיה חסכן בהצעת המחיר״.

אני יודע מה אתה חושב, אני האדם ששכרתי אותך, אתה פשוט צריך לעשות מה שאני אומר לך, אני צודק אתה טועה… (אם יש לכם עוד משפטים מעניינים ורלוונטים, רשמו אותם בתגובות!)

זכרו כי אתם אלו שצריכים את העזרה ולא ההפך! אז אל תתנו לאותו מפתח להרגיש צעיר וחסר ניסיון בתחום בו סביר להניח לכם יש מעט מאד ידע לגביו. לעומת זאת, נסו למנף את הידע והניסיון של אותו מפתח וורדפרס עבור הפרוייקט שלכם.

3. כאשר הפרוייקט ממריא

אז שכרתם מפתח מוכשר, שיהיה בשעה טובה! כעת זה הזמן להקדיש את עצמכם ואת זמנכם בכדי לגרום לפרוייקט לרוץ בצורה חלקה, בכדי לחסוך זמן ובכדי לגרום לכך שהפרוייקט יהיה מוכן לתחילת עבודתו של המפתח כך שהוא יוכל להתחיל לעשות את הקסמים עבורם אתם משלמים לו.

לכן, אתם צריכים להיות מוכנים מבעוד מועד ולוודא כי יש ברשותכם את החומרים הבאים:

יש להכין מראש עבור מפתח וורדפרס

  • גישה לממשק הניהול של אתר הוורדפרס שלכם.
  • כתובות וגישת FTP.
  • גישה ל GIT או ל Version Control בו אתם משתמשים.
  • גישה לממשק הניהול של חברת האחסון אם ישנו צורך בכך (cPanel, Plesk וכדומה).
  • גישה ל Google Search Console נדרשת במרבית המקרים.
  • חומרים ויזואליים כגון לוגו, חומרים גרפיים, וכדומה אם יש צורך. (במרבית המקרים ההגדרות לאלו יגיעו מהמפתח עצמו).
  • תוכן ומיקרוקופי עבור דפי הנחיתה או עמוד הבית, תיאור מוצרים וכדומה, כל מה שיכול לעזור.
  • כלים אחרים או שירותים נוספים עליהם אתם צריכים שהמפתח ייתן מבט או יעבוד מולם.

ברגע שיש לכם את כל החומרים מוכנים לשיתוף, תהיו וודאים ורגועים שהפרוייקט שלכם מוצג בצורה הראויה והיעילה ביותר עבור מומחה הוורדפרס ששכרתם. בדרך זו, לא תבזבזו את הזמן שלכם ואת הזמן של אותו מפתח ואף תחסכו לא מעט כסף, מנסיון!

חיבשו את הכובע של מנהל הפרוייקטים

לא משנה באיזה פרוייקט מדובר, יהיה לכם תפקיד חשוב מאד בכל התהליך ובמהלך הפרוייקט. אם נרד לפרטים, אתם אלו שיבואו אליהם בבקשות להעביר את כל המידע הנחוץ, לספק תשובות ולהסיר ספקות שיצוצו במהלך העבודה על הפרוייקט.

אם מעולם לא עבדתם עם קבלנים חיצוניים, יכול להיות שיהיו לכם חששות מאחריות זו בתחילה. בכדי להקל עליכם ולגרום לחוויה הזו להיות פשוטה ונעימה יותר, אני מציע לכם להצמד לקווים המנחים הבאים ואני מבטיח שתשתפרו כל יום:

  • השתמשו בכלי כלשהו למעקב אחר הבקשות שלכם, מה נעשה ומה עדיין ממתין לביצוע. ל Monday הישראלים, Asana ו Trello  ישנם כלים מעולים למטרות אלו, אך פתיחת Spreadsheet בגוגל גם כן יכול לספק ולעזור.
  • תתקשרו בצורה פרואקטיבית עם המפתח על ידי נתינת פידבק וביקורת בונה ונסו לצפות מראש שאלות ככל שהפרוייקט מתקדם.
  • תעשו הכל בכדי למנוע חוסר הבנות – אם יש ברשותכם דוגמאות, מוקאפים (Mockups) או אפיונים כאלו ואחרים, שתפו אותם עם המפתח והוסיפו את התגובות וההערות שלכם.
  • תהיו פתוחים להצעות של המפתח מכיוון והוא זה שיודע כיצד לגשת לאותן משימות. באותה נשימה, אל תסכימו ישר וללא מחשבה לכל מה שהמפתח מציע. כאשר רעיון כלשהו אינו נראה לכם נכון או אינו מתאים עבורכם, שאלו את המפתח על הסיבות מאחורי ההצעה או הפתרון שלו.
  • התנהגו בכבוד, שניכם באותה סירה ומובלים על ידי אותו כוכב צפוני: הפרוייקט שלכם.

4. כאשר הפרוייקט הסתיים

כאשר המשימה האחרונה הושלמה וסימנתם אותה כמבוצעת, נשאר לכם רק עוד דבר אחד לעשות: לוודא כי כל דרישות הפרוייקט בוצעו והוגשו בלוחות הזמנים שהגדרתם יחד עם אותו מפתח וורדפרס.

קחו בחשבון שמפתחי וורדפרס רבים (ואני ביניהם), אינם מעבירים את השרביט לדורש העבודה לפני ביצוע התשלום ועליכם לקבל מהלך זה. זה אינו חריג בשוק העבודה ובא להגן עלינו המפתחים מעיכובים ובעיות בהעברת התשלום. אמנם לא נתקלתי עדיין בסיטואציה זו ומקווה ומאמין גם שלא אתקל, אך אני חושב כי לכל הדעות כי זוהי בקשה לגיטימית.

כך או כך, אם אתם מרוצים מהתוצאה, העבירו את התשלום ותתחילו לחגוג… 🙂

 

 

Thanks to Codeable.

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

2 תגובות...
  • אור חרס 25 ספטמבר 2021, 11:48

    הבעייה הגדולה ביותר בתחום הזו, ש 95% מהעוסקים בתחום קוראים לעצמם מפתחים, ובסופו של יום כל מה שהם יודעים לעשות זה לקנות תבנית ולשחק קצת עם גדלים בוורדפרס ואז לקרוא לעצמם מפתחים. עם אפס ידע אבל ממש אפס ב html,css, JS,php, פשוט מביך,ממש חברות שלמות שבונות תדמית עם אפס יכולות, אז איך שואלים את השאלות הנכונות כדי למצוא מישהו שהוא לא מאכער?

    • רועי יוסף 27 ספטמבר 2021, 23:36

      היי אור,

      זה נכון ויכול להיות בעייתי לפעמים למצוא מפתחי וורדפרס אמיתיים. אני חושב שהשאלה המרכזית כשאתה מנסה למצוא כזה צריכה להיות ״האם אי פעם פיתחת תבנית מאפס ללא Page Builder?״. במידה וכן, בקש לראות את אותו אתר ולפי זה תדע כבר להעריך האם מדובר ב״מאכער״ או מפתח וורדפרס בעל יכולות…

תגובה חדשה

ניווט מהיר

Up!
לבלוג