Search

איך ליצור ווידג׳ט צף בסרגל הצידי של וורדפרס

אלמנטים צפים שנצמדים למסך במהלך הגלילה נוטים להיות בעלי אחוז הקלקה גבוה (CTR) יותר מאובייקטים סטטיים, וזו הסיבה שלא מעט אתרים משתמשים באותם אלמנטים צפים באתר שלהם.

וכפי שאתם לבטח יודעים, סרגל צידי הוא אלמנט חשוב וחיוני בהרבה אתרי וורדפרס ובמיוחד בבלוגים. סרגל צידי יכול להכיל ווידג׳טים מסוגים שונים המאפשרים לכם לקשר לפוסטים או עמודים נוספים, להוסיף קישורים לרשתות חברתיות, לייצר לידים רבים יותר באמצעות טפסי יצירת קשר ועוד.

כברירת מחדל הווידג׳טים באתרי וורדפרס הם סטטיים ונשארים באותו מיקום במהלך הגלילה כך שבשלב כלשהו נעלמים מעיני המבקר באתר שלכם. לכן, אתם עלולים להפסיד הזדמנויות לערב את הגולשים עם התוכן, להשיג עוד נרשמים לרשימת התפוצה ואולי אף להפסיד מכירות בחנויות דיגיטליות או חנויות ווקומרס במקרה שלנו כאוהבי אתרי וורדפרס.

פתרון מצויין לעניין זה הינם ווידג׳טים צפים הנקראים בלועזית Fixed Widgets וזאת כמובן מכיוון והם בעלי position : fixed. ווידג׳טים אלו יעקבו אחר הגולשים במהלך הגלילה של עמוד או פוסט, ודוגמה נהדרת לכך הינו אלמנט הניווט המהיר שיופיע עוד מעט (לאחר שתגללו מטה) בצד שמאל של המסך תחת הסרגל הצידי.

בפוסט קצר זה נראה כיצד להוסיף ווידג׳ט צף לסרגל הצידי של וורדפרס באמצעות התוסף Q2W3 Fixed Widget בו יצא לי להשתמש לא מעט בפרוייקטים כאלו ואחרים. הדרך להשתמש בו היא מאד פשוטה וזה באמת תוסף מצויין ופשוט לתפעול.

לפני שנמשיך בהתקנת התוסף, בואו ניתן מבט בתוצאה בתמונה מטה. שימו לב כיצד הווידג׳ט עוקב אחר הגולש במהלך הגלילה:

Fixed Widget in WordPress

תמונה: www.elegantthemes.com

התקינו את התוסף Q2W3 Fixed Widget

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתקין ולהפעיל את התוסף Q2W3 Fixed Widget מהריפוסיטורי של וורדפרס. התוסף חינמי, בעל יותר מ 100,000 הורדות ובעל ציון של 5 כוכבים כך שאתם יכולים לסמוך עליו שהוא בנוי ועובד כראוי.

לא לשווא התוסף מאד פופולרי, הוא מאד פשוט לשימוש ומספק מענה לצורך שקיים בהרבה אתרים.

Q2W3-Fixed-Widget Plugin

אך לפני שנתעסק בסרגל הצידי ובווידג׳טים, בואו נבצע מודיפיקציה קטנה בהגדרות התוסף. גשו להגדרות התוסף תחת לוח הבקרה של וורדפרס > תצוגה > Fixed Widget Options.

הגדרת התוסף Q2W3 Fixed Widget

האפשרויות הראשונות שתראו בהגדרות התוסף הינם הגבול העליון והתחתון (Top & Bottom Margin) לוודג׳טים הצפים. הערכים של אלו תלויים באיזו תוצאה אתם מעוניינים, בגובה התפריט הראשי שלכם ובגובה הפוטר באתר שלכם. ערכים אלו ימנעו מצב בו הווידג׳טים יתנגשו עם הפוטר וההאדר באתר שלכם.

שחקו עם ההגדרות בכדי לראות מה עובד הכי טוב עם עיצוב התבנית שלכם. תוכלו במסך זה גם להגדיר באיזה breakpoint התוסף יפסיק לעבוד, אפשרות השימושית לגולשים ממכשירי מובייל. מעבר לכך תמצאו אפשרות להפעיל את התוסף רק במצב בו אתם מחוברים למערכת לצורך הבדיקות.

כמובן שתוכלו לבדוק את התוצאה רק לאחר שתקבעו כי ווידג׳ט מסויים יצוף האיזור הוודג׳טים של האתר שלכם.

כך או כך, אין יותר מדי מה לשחק עם הגדרות התוסף, שמרו את ההגדרות וגשו למסך הווידג׳טים באתר שלכם בכדי לקבוע איזה ווידג׳טים אתם מעוניינים שיצופו.

Set up Fixed Widget in WordPress

תגלו כי לכל ווידג׳ט בסרגל הצידי, או הסיידבר בשמו האחר ישנו תיבת סימון הקובעת האם ווידגט זה יצוף או לא. באפשרותכם לקבוע ווידג׳ט יחיד או מספר ווידג׳טים לבחירתכם בצורה מאד פשוטה ונוחה. בדקו את התוצאה באתר, ואם אינה עונה על הציפיות שחקו עם הגדרות התוסף כד שתגיעו לתוצאה הרצויה ובזאת סיימתם…

לסיכום

התוסף Q2W3 Fixed Widget נמצא בשימוש בעשרות אלפי אתרים מכיוון והוא כתוב נכון, קל משקל ועושה בדיוק את מה שאתם מחפשים. ווידג׳טים צפים כפי שאמרנו הם דרך נהדרת למשוך את תשומת לב הגולשים, להציג בפניהם אפשרויות חשובות.

התוסף תומך בתוספי קשא כגון W3 Total Cache המפורסם, Autoptimize המצויין ותומך גם ב Async & Defer לטובת ביצועי האתר.

יש לציין כי נדרש jQuery בגירסה 1.7 ומעלה בכדי שיעבוד ושהפונקציות wp_head ו wp_footer יהיו נוכחות, כפי שאמורות להיות בקבצים header.php ו footer.php.

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

ניווט מהיר

Up!
לבלוג