מדריך קידום אתרים בגוגל ואופטימיזציה למנועי חיפוש | On-Page SEO

קידום בגוגל ו On-Page SEO | אופטימיזציה למנועי חיפוש לקראת 2019.

אם ברשותכם אתר שאתם מעוניינים לקדם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, המדריך הבא מיועד עבורכם. בין אם אתם בעלים של עסק צומח ומשגשג, מנהלי אתרים או מומחים לקידום אתרים ו – SEO, תמצאו כאן אינפורמציה הכרחית עבור קידום אתרים בגוגל ואופטימיזציה למנועי חיפוש, תהליך הנקרא בשפה המקצועית On-Page SEO.

יישום ההמלצות במדריך זה לאו דווקא יקפיצו אתכם למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, אך אני מקווה ומאמין כי אלו יסייעו למנועי החיפוש לסרוק את תוכן האתר שלכם כראוי ולהבין את המבנה שלו בצורה האופטימלית.

אומר כבר בתחילת המדריך כי בתהליך ה On-Page SEO עליכם לחשוב בראש ובראשונה על המבקרים באתר ועל חווית משתמש נכונה ורק אחר כך על מנועי החיפוש. עליכם להתייחס לגוגל ולמנועי החיפוש כאל משתמש המבקר באתר שלכם. שיפור חווית המשתמש יחד עם תוכן המספק ערך לגולשים, יובילו אתכם לדירוג גבוה יותר בגוגל.

מספר מונחים בהם נשתמש במדריך זה:

  • Index – אינדקס בהקשר של SEO הוא שם נוסף למסד הנתונים של מנועי החיפוש. האינדקס מכיל את האינפורמציה של כל האתרים שגוגל הצליחה למצוא. אם אתר אינו באינדקס משתמשים לא יוכלו למצוא אותו.
  • Googlebot – השם הכללי של הסורק של גוגל, לפעמים נקרא Spider או Crawler. במילים אחרות תוכנה שפותחה בגוגל לסריקת עמודים באינטרנט.
  • SEO – אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש – Search Engine Optimization – תהליך שיפור האתר עבור מנועי החיפוש ובנוסף זהו תיאור התפקיד של האדם האחראי לביצוע פעולה זו.
  • Link Equity – פקטור בדירוג של מנועי חיפוש המבוסס על הרעיון שקישורים מסויימים מעבירים ערך ו״סמכות״ מדף אחד למשנהו. נקרא גם כח דירוג ולפעמים אף בשמו הנוראי ״מיץ קישורים״.
  • SERP – מונח המתאר את התוצאות במנוע החיפוש – Search Engine Results Page.
  • Crawl Budget – תקציב סריקה, מספר הדפים שגוגל סורקת באתר שלכם בכל יום (תקציב מוגבל).

מה זה On-Page SEO?

On-Page SEO (לפעמים נקרא גם On-Site SEO) הוא תהליך האופטימיזציה לעמודים אינדיבידואלים באתר הנועד לשפר את הדירוג של אלו ולמשוך בעקבותיו טראפיק רלוונטי יותר במנועי החיפוש. התהליך מתייחס לאופטימיזציה של תוכן כמו גם לאופטימיזציה של ה HTML Markup וזאת לעומת Off-Page SEO המתייחס לקישורים מאתרים אחרים וסיגננלים חיצוניים.

On-Page SEO כרוך ברוב המקרים בביצוע שינויים קטנים באספקטים שונים של האתר. אם נסתכל על כל אחד משינויים אלו בנפרד הם עשויים להיראות כצעד קטן בלבד, אך שילוב של אותם צעדים יחד עם תוכן המספק ערך לגולשים יובילו לעלייה חיובית בדירוג האתר ובביצועיו בתוצאות החיפוש האורגני.

חשבו על צעדים אלו כעל שיפור חווית המשתמש באתר. מבחינת המשתמש, ככל שהאינטראקציה והמעורבות עם התוכן גבוהה יותר, וככל שנשאר באתר זמן רב יותר – חווית המשתמש מבחינתו טובה יותר.

מדריך זה מתיימר לכסות את כל מה שנחוץ לדעת על אופטימיזציה ו On-Page SEO לאתרים, ולכן נעבור גם על מספר נושאים שאינם הפעולות שיש לבצע בפועל. נסביר דברים בסיסיים כגון כיצד לבדוק אם האתר מופיע בגוגל, כיצד לחסום סריקה של מנועי חיפוש ואף נתאר כיצד מנועי חיפוש מתייחסים לכתובות URL.

אם אינכם מעוניינים לקרוא אלו קיפצו היישר מטה לתהליך האופטימיזציה בפועל. בכל אופן, שתהיה קריאה מהנה! 🙂

האם האתר שלכם מופיע בגוגל?

בואו נעבור על מספר דברים בסיסיים. בכדי לבדוק אם האתר שלכם נמצא באינדקס של גוגל, ניתן לבצע חיפוש מסוגsite:‎ לכתובת עמוד הבית או בעצם לדומיין הראשי של האתר. אם מוצגות תוצאות, האתר כלול באינדקס של גוגל.

לדוגמה, החיפוש site:savvy.co.il בגוגל יחזיר את התוצאות הבאות. אם האתר שלכם אינו מופיע בגוגל, יכולות להיות לכך מספר סיבות. הסורק של גוגל (Googlebot), עובר על מיליוני דפים באופן קבוע אך יכול להחמיץ חלק מהאתרים או להתקשות בתהליך הסריקה של אתרים מסויימים.

קידום בגוגל - Site Search - On-Page SEO

יכולות להיות סיבות שונות ומגוונות לכך שהאתר שלכם אינו מופיע באינדקס, אך בדרך כלל אלו הסיבות המרכזיות:

  • האתר הושק לאחרונה וגוגל עדיין לא הספיקה לסרוק אותו.
  • התקבלה שגיאה בזמן שגוגל ניסתה לסרוק את האתר.
  • המדיניות וההגדרות שלכם מונעות מגוגל לסרוק את האתר.
  • מבנה האתר מקשה על גוגל לסרוק את תוכנו ביעילות.
  • ישנם מעט מאד קישורים המובילים לאתר שלכם מאתרים אחרים ברשת.
  • בהקשר לנקודה הקודמת, נציין כי אין חובה שיהיו קישורים לאתר בכדי שגוגל יגלו זה. לא נרחיב על הסיבות אך אחת מהן היא שגוגל בעצמה היא רשם דומיינים.

איך מוסיפים אתר לאינדקס של גוגל

באופן עקרוני, בכדי שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל אין צורך לבצע פעולה מיוחדת מכיוון וגוגל הוא מנוע חיפוש אוטומטי הסורק את רשת האינטרנט באופן קבוע. למעשה, הרוב המכריע של האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש לא נשלחו באופן ידני אלא נמצאו ונוספו באופן אוטומטי כאשר בוצעה הסריקה.

אך אם בכל אופן האתר שלכם אינו מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, תוכלו לבקש להוסיפו לאינדקס בשתי דרכים:

  1. על ידי הוספת מפת האתר שלכם בקונסולת החיפוש (XML Sitemap).
  2. לבקש מגוגל לאחזר את האתר שלכם ולהוסיפו לאינדקס באמצעות קונסולת החיפוש.

קונסולת החיפוש של גוגל (Google Search Console) הוא ארגז כלים חינמי בעזרתו תוכלו לשלוח את התוכן שלכם לאינדקס בין היתר. קונסולת החיפוש תאפשר לכם לעקוב אחר ביצועי התוכן, תודיע לכם על בעיות קריטיות בהן גוגל נתקלה כאשר סרקה את האתר שלכם ותספק עוד לא מעט אפשרויות הקשורות לנראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

קונסולת החיפוש של גוגל דורשת פוסט בפני עצמו, אך עד שיגיע, נאמר כי מאד מומלץ לכל בעל אתר להשתמש בכלי בכדי לקבל אינפורמציה ולבצע פעולות הקשורות לאתר, בעיקר כאלו הקשורות ל SEO ונראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

Robots.txt vs Noindex – כיצד למנוע סריקה או הוספת עמודים לאינדקס

ישנם לא מעט סיטואציות בהן אינכם מעוניינים כי דפים, תיקיות או קבצים מסוימים ייסרקו מפני שלא יהיו שימושיים לגולשים אם ימצאו אלו בתוצאות החיפוש של גוגל. ניתן לבקש מגוגל ומנועי חיפוש לא לבצע סריקה של קבצים ותיקיות באמצעות קובץ הנקרא robots.txt. על קובץ זה להיות ממוקם בספריית השורש (root folder) של האתר. הנה דוגמה לקובץ robots.txt:

User-agent: *
Disallow: /admin/
Disallow: /private/
Disallow: /directory/some-pdf.pdf

התגית noindex לעומת זאת מציינת למנועי חיפוש כי אין להוסיף כתובות מסויימות לאינדקס. תגית זו מוסיפים לאלמנט <head> בראש הדף כבדוגמה הבאה:

<meta name="robots" content="noindex">

Robots.txt vs Noindex Tag – מספר דגשים

  • Robots.txt הוא רק בקשה למנוע סריקה של דפים מסויימים. אם אותם דפים אותם ביקשתם לחסום מקושרים מעמודים אחרים באינטרנט כנראה ועדיין תראו דפים אלו בתוצאות החיפוש.
  • התגית NoIndex תמנע לחלוטין הצגה של דפים בתוצאות החיפוש.
  • באמצעות Robots.txt ניתן לחסום תיקיות שלמות כאשר Noindex מאפשר לחסום עמוד אינדיבידואלי בלבד.
  • אם אינכם מעוניינים לאפשר גישה לעמוד כלשהו באופן מוחלט, עליכם להשתמש בשיטות אבטחה אחרות כגון חסימת התוכן בסיסמה או חסימה ברמת השרת (עבור מידע רגיש באתר וכדומה).

זה המקום לציין, כי אם האתר שלכם יושב על סאב-דומיין (Sub Domain) ואתם מעוניינים כי דפים מסוימים לא ייסרקו בסאב-דומיין זה, עליכם ליצור קובץ robots.txt נפרד עבורו.

Robots.txt - On-Page SEO

אם אתם עובדים עם וורדפרס, ישנם תוספים המאפשרים לכם לציין בצורה פשוטה איזה תוכן אינכם מעוניינים שיופיע בתוצאות החיפוש. אם זה המצב תנו מבט במדריך על הגדרת התוסף WordPress SEO By Yoast בבלוג זה.


האופן בו מנועי חיפוש מתייחסים לכתובות אתרים

מנועי חיפוש זקוקים לכתובת אתר ייחודית לכל עמוד בכדי לאפשר סריקה ויצירת אינדקס ובכדי להפנות את המשתמשים לעמוד זה. בואו נסביר מעט על המבנה של כתובת URL ונתאר כיצד מנועי חיפוש מתייחסים לכתובות אלו. ניתן לומר כי באופן כללי כתובת URL מתפצלת למספר חלקים באופן הבא:

protocol://hostname/path/filename?querystring#fragment

לדוגמה:

https://www.example.co.il/walkingshoes/womens.html?size=8#info

מעבר לכתובת הקובץ עצמו בדוגמה מעלה (שמסתיים ב womens.html), ניתן לראות כי ישנו פרמטר בשם size אליו מתייחסים כ Query String, ובנוסף ישנו פרמטר נוסף בשם info אליו מתייחסים כ Hash Tag בשפה במקצועית.

אותם Query Strings בכתובת ה URL מעבירים מידע בו ניתן להשתמש בעמוד המדובר. Hash Tags לעומתם משמשים על מנת לזהות את החלק בעמוד אליו תתבצע גלילה בדפדפן (מבוסס ID של אלמנט HTML כלשהו הקיים בעמוד).

חשוב לציין כי גוגל ומנועי חיפוש מתעלמים מאותם Hash Tags אך בהחלט מתייחסים ל Query Strings. לכן, כאשר ישנו שימוש רחב בפרמטרים מסוג זה (חנויות דיגיטליות למשל), עליכם לוודא כי מנועי החיפוש יתייחסו לכתובת URL זהה אך בעלת Query String שונה ככתובת אחת, אחרת הם עלולים להתייחס לאותה כתובת בעלת פרמטר שונה ככתובת שונה או כתוכן משוכפל.

חסימת מנועי חיפוש ושימוש בכתובות קנוניות

באפשרותכם לחסום מנועי חיפוש מלהתייחס לכתובות אלו על ידי קובץ robots.txt אותו הזכרנו קודם לכן ונכון לעשות זאת בלא מעט מקרים. הדרך לחסום כתובות עם Query Strings מתבצעת בצורה הבאה:

User-agent: *
Disallow: *?dir=*
Disallow: *&order=*
Disallow: *?price=*

אך בהמון מקרים הדרך הנכונה לפתור מצבים אלו היא שימוש בכתובות קנוניות (נרחיב על אלו בהמשך). על כל הכתובות עם הפרמטרים השונים להיות בעלי כתובת קנונית ל URL של קטגורית הבסיס (Base Category). הנה מספר דוגמאות להמחשה (הסרתי את הפרוטוקול לצורך נוחות הטבלה):

URL/Page Type Visible URL Canonical URL
Base Category URL domain.co.il/page-slug domain.co.il/page-slug
Social Tracking URL domain.co.il/page-slug?utm_source=twitter domain.co.il/page-slug
Affiliate Tracking URL domain.co.il/page-slug?a_aid=123456 domain.co.il/page-slug
Sorted Category URL domain.co.il/page-slug?dir=asc&order=price domain.co.il/page-slug
Filtered Category URL domain.co.il/page-slug?price=13 domain.co.il/page-slug

הבחנה בין סוגי הכתובות השונות

גוגל ושאר מנועי החיפוש מתייחסים לכתובות עם WWW וללא WWW ככתובות שונות. כנ״ל לגבי כתובות HTTP לעומת HTTPS. זה המקום לציין כי כאשר מוסיפים את האתר לקונסולת החיפוש של גוגל (Search Console) יש להוסיף את כל ארבעת הנכסים בגירסאות השונות.

מעבר לכך, יש להבחין בין כתובות המסתיימות בקו נטוי סוגר ( / ) לכתובות ללא אותו קו נטוי הנקרא Trailing Slash בשפה המקצועית. אם מסתכלים על הכתובת הראשית של הדומיין, גוגל אינה מחשיבה קו נטוי זה ככתובת שונה, לדוגמה – הכתובת https://example.co.il/‎ זהה לכתובת https://example.co.il.

לעומת זאת, בנתיב המופיע לאחר הכתובת הראשית יש להבחין בין שני המקרים. למשל, הכתובת https://example.co.il/dogs אינה זהה לכתובת https://example.co.il/dogs/‎.

למידע נוסף כל אותו קו נטוי תנו מבט במדריך חשיבות ה Trailing Slash בכתובות URL.


אופטימיזצית תוכן עבור גוגל ומנועי חיפוש | On-Page SEO

ככל הנראה, ליצירת תוכן אינפורמטיבי ובעל ערך לגולשים תהיה ההשפעה הרבה ביותר על דירוג האתר שלכם מכל שאר הגורמים המוזכרים במדריך זה. המשתמשים יודעים לזהות תוכן איכותי, וסביר להניח שאף ירצו להפנות לתוכן זה משתמשים אחרים. הפניות אלה יכולות להתבצע דרך בלוגים אחרים באותו נושא, באמצעות רשתות חברתית, אימיילים, פורומים ואמצעים אחרים.

באז אורגני או הפצה מפה לאוזן הם אלו שיעזרו לכם בבניית המוניטין של האתר בקרב המשתמשים וגוגל, דבר שאינו קורה ללא תוכן מקורי ואיכותי. המטרה של אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש היא להקל על גוגל להבין תוכן זה ולהציגו כראוי.

לפני שנתאר את הדרכים בפועל לקידום האתר בגוגל ואופטימיזצית On-Page עבור תוכן ובכלל, תנו מבט בתמונה הבאה המתארת את הקומפוננטות הבסיסיות של תוצאת חיפוש בגוגל:

הקומפוננטות הבסיסיות של תוצאת חיפוש בגוגל

א. צרו כותרות דף ייחודיות ומדויקות – Title Tag

תגית ה Title היא בעצם כותרת העמוד ומציינת למשתמשים ולמנועי חיפוש כאחד את הנושא של עמוד מסוים. יש להציב תגית זו ברכיב ה <head> של מסמך ה-HTML.

<title>Primary Keyword - Secondary Keyword | Brand Name</title>

אם העמוד שלכם מופיע בתוצאות חיפוש, התוכן של תגית זו כנראה ויופיע בשורה הראשונה של התוצאה עצמה. כותרת של עמוד הבית למשל, יכולה לפרט את שם האתר/העסק שלכם ועשויה אף לכלול מידע חשוב נוסף כמו מיקומו הפיזי של העסק או מספר תחומים או מוצרים עיקריים של אותו עסק.

היו מאד מחושבים בבחירת הכותרת מכיוון ולזו משקל רב כאשר מנועי חיפוש מנתחים את הנושא עליו התוכן שכתבתם מדבר.

כתיבת Meta Title – מספר דגשים

  • אורך אופטימלי של תגיות Title הינו  50-60 תווים (כנראה וגוגל מעדכנים זאת למקס׳ 67 ממש בקרוב).
  • מבנה אופטימלי – מילה או ביטוי מפתח #1 – מילה או ביטוי מפתח #2 | שם העסק.
  • עליכם לדאוג כי תהיה כותרת ייחודית לכל עמוד באתר.
  • השתמשו במילות מפתח חשובות בתחילת הכותרת.
  • המנעו מכותרות המכילות מילות מפתח בצורה מוגזמת אך ורק לטובת SEO.
  • כתבו כותרת עבור הלקוחות – כותרת שתמשוך את העין תייצר יותר קליקים.

ב. צרו תיאור נכון לעמוד – Meta Description Tag

תיאור מטא או Meta Description Tag מספק תקציר של תוכן הדף. זהו התיאור שמופיע תחת הכותרת בתוצאות החיפוש של גוגל. על ה Title Tag שהזכרנו בסעיף הקודם לכלול כמה מילים או צירוף של מילים, בעוד שעל תיאור העמוד לכלול לכלול משפט או שניים, ואפילו פסקה קצרה.

<meta name="description" content="This is an example of a meta description. This will often show up in search results.">

יש לכתוב תיאור שיספק מידע ויעורר עניין בקרב המשתמשים אם יראו תיאור זה בתוצאות החיפוש וההמלצה היא לוודא שהטקסט מספיק ארוך בכדי להופיע במלואו בתוצאות החיפוש. שימו לב כי המטרה העיקרית בכתיבת תקציר זה היא לספק ערך ולהוביל לאחוז הקלקה (CTR) גבוה יותר.

מעבר לכך אומר כי בהחלט ניתן ואף רצוי להשתמש ב Meta Description בכדי להציג עובדות מוצקות לגבי העמוד. למשל, אם מדובר על עמוד המציג מוצר למכירה, נאמר ספר כלשהו, באפשרותכם להוסיף מידע ב Meta Description על מחבר הספר, מחירו, המאייר של הספר וכדומה וזאת על עוד אלו מוצגים כעובדות בצורה ברורה ומסודרת. הנה דוגמה:

<meta name="description" content="נכתב על ידי א.ב.יהושוע, איורים על ידי ואן גוך, מחיר:  ₪17.99, אורך: 784 עמודים">

כתיבת Meta Description – מספר דגשים

  • אורך אופטימלי הינו 120-158 תווים.
  • מבנה אופטימלי – באידיאל עליו להכיל את מילות המפתח אך בראש ובראשונה להיות מושך ולגרום ללחיצות.
  • אינו חייב להיות בפורמט של משפט אלא יכול להכיל מידע ועובדות לגבי מוצר או News Post כלשהו.
  • יש לדאוג לתיאור ייחודי ושונה עבור כל אחד מעמודי האתר שלכם.
  • אל תשתמשו במרכאות עבור הטקסט במלואו.
  • המנעו מכתיבת מילות מפתח בלבד עבור SEO – לא תשיגו בכך כלום.

ג. השתמשו כראוי בתגי כותרת – H1, H2 Tags

מאחר ותגי כותרת בדרך כלל מודגשות ובעלות פונט גדול יותר, הם מספקות רמז חזותי חשוב המציין למשתמשים ולמנועי חיפוש את נושא התוכן הנמצא תחת אותה כותרת. כותרות אלו אף תורמות לקריאות (נוחות קריאה) גבוהה יותר עבור המשתמשים.

<h1>H1 Tag</h1>
Some Text
    <h2>H2 Tag</h2>
        Some Text
        <h3>H3 Tag</h3>
        Some Text
    <h2>H2 Tag</h2>
    Some Text
        <h3>H3 Tag</h3>
            Some Text
            <h4>H4 tag</h4>
            Some Text

בכדי ליצור מבנה היררכי נכון של תוכן, נעשה שימוש במספר גדלים של כותרות באמצעותם המשתמשים יוכלו לסרוק את המסמך ביתר קלות. נסו לחשוב על תוכן עניינים והקדישו מחשבה לזיהוי נקודות עיקריות ונקודות משנה בתוכן הדף. בעקבות זאת, החליטו היכן תרצו להשתמש בתגי כותרת H1, H2, H3 והלאה בהתאם.

תגיות …H1, H2, H3  – דגשים

  • שמרו על היררכיה בתגי הכותרת כלומר מעבר סדיר מגודל תג כותרת אחד למשנהו.
  • המנעו מהצבת טקסט בתגי כותרת שאינו שימושי להגדרת מבנה הדף.
  • אין להשתמש בתגי כותרת במקומות שבהם תגים אחרים, כגון <em> ו-<strong>, מתאימים יותר.
  • אין לבצע שימוש מוגזם בתגי כותרת בעמוד.
  • המנעו מכותרות ארוכות מאוד.
  • אין להשתמש בתגי כותרת לעיצוב הטקסט אלא להצגת מבנה.
  • ניתן לומר כי לעיתים רחוקות מגיעים לשימוש בכותרות H5 ו H6.
  • ניתן להשתמש ביותר מתגית H1 אחת. ( אך למה לכם ? ? ).
  • ברוב האתרים טקסט הכותרת הנמצא בתגית H1 הוא זה שמופיע ב Title Tag.

לסיכום חלק זה, לתגי כותרות והיררכיה נכונה תפקיד חשוב בקידום האתר בגוגל ו On-Page SEO, השקיעו מחשבה בבחירתם.

עוד מידע על שימוש נכון בכותרות תוכלו למצוא במדריך תגיות כותרת בוורדפרס: H1, H2 – כיצד ומדוע להשתמש בהן. אומנם שם המאמר מציין תגיות בוורדפרס אך המדריך רלוונטי עבור כל אתר אינטרנט.

ד. בצעו אופטימיזציה לתמונות

פעולה חשובה עליה יש לשים דגש באופטימיזציה של תוכן עבור מנועי חיפוש הינה אופטימיזציה לתמונות. זהו נכס SEO יקר ויש לנצל אותו כשישנה האפשרות. תמונות משפרות את חווית המשתמש בכך שהם מוסיפות עניין עבור הגולשים.

תמונה שנבחרה בקפידה מושכת את תשומת לב הגולשים יותר מטקסט. על התמונות להדגיש את נושא המאמר ולשקף את הטקסט הסובב אותן. לא ארחיב מעבר לכך מכיוון וכבר כתבתי מאמר על אופטימיזציה של תמונות בהקשר SEO, תנו מבט.

אופטימיזציה לתמונות – מספר דגשים

  • בחרו תמונה מתאימה המשקפת את הטקסט הסובב אותה או את נושא המאמר.
  • בחרו שם נכון לקובץ תמונה המשקף במספר מילים את נושא התמונה.
  • וודאו כי גודל התמונה תואם את הגודל בה היא תוצג באתר שלכם.
  • הקטינו את משקל התמונה.
  • הוסיפו כיתוב (Caption) אם יש צורך.
  • השתמשו בטקסט חלופי (Alt text) עבור כל אחת מהתמונות, גם עבור מנועי חיפוש וגם עבור בעלי מוגבליות.

ה. הוסיפו Schema ונתונים מובנים

נתונים מובנים (סכמה) הם קוד אותו ניתן להוסיף לדפי האתר בכדי לתאר את התוכן למנועי החיפוש ובכדי לאפשר לאלו להבין בצורה טובה יותר מה הדפים מכילים.

מנועי החיפוש יכולים (לשיקולם) להשתמש בנתונים אלו על מנת להציג את התוכן בדרכים שימושיות בתוצאות החיפוש שמושכות את תשומת לב הגולשים. על ידי שימוש בסכמה ונתונים מובנים תוכלו להקל על מנועי החיפוש לנתח את תוכן העמוד ואף למשוך את סוג הלקוחות הרלוונטים לעסק או למוצר אותו אתם משווקים.

למשל, אם ברשותכם חנות מקוונת ואתם מוסיפים נתונים מובנים לדף של מוצר יחיד, הדבר יעזור למנועי חיפוש להבין כי הדף מציג מוצר זה יחד עם מחירו וביקורות הלקוחות על אותו מוצר. גוגל עשויים להציג מידע זה בקטע הטקסט שיופיע בתוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות.

תוצאות החיפוש עם נתונים מובנים נקראות גם ״תוצאות חיפוש מתקדמות״.

בנוסף לשימוש בנתונים מובנים עבור תוצאות חיפוש מתקדמות, גוגל עשויה להשתמש בהם להצגת תוצאות רלוונטיות בפורמטים אחרים. למשל, אם יש לכם חנות קמעונאית, סימון שעות הפתיחה בנתונים מובנים יאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם בדיוק כשהם זקוקים לכם ויוכלו לדעת אם החנות שלכם פתוחה או סגורה בזמן החיפוש.

Structured Data & Schema - On-Site SEO

נתונים מובנים המוטמעים כראוי מאפשרים להחיל על הדף תכונות מיוחדות רבות בתוצאות החיפוש, אלו כוללות כוכבים של ביקורות, קרוסלות, מתכונים ועוד תוצאות בעיצוב מיוחד.

ניתן להוסיף / לסמן נתונים מובנים באמצעות קוד או בעזרת מדגיש הנתונים שהוא כלי חינמי הקיים ב Google Search Console. לאחר שסיימתם, ניתן להשתמש בכלי של גוגל לבדיקת נתונים המובנים בכדי לוודא כי אותם נתונים מובנינם נוספו כראוי.

סכמה ונתונים מובנים – דגשים

  • המנעו משימוש בנתונים מובנים שאינם חוקיים. אל תבצעו שינוי לקוד המקור של האתר אם אינכם בטוחים כיצד ליישם את אותם נתונים מובנים.
  • המנעו מיצירת ביקורות מזויפות או הוספת נתונים מובנים שאינם רלוונטיים לתוכן האתר שלכם.
  • גוגל ממליצה על שימוש ב JSON-LD עבור נתונים מובנים.

מעבר לכך אתם מוזמנים לעיין במדריך רחב יותר שכתבתי על הנושא המסביר על סכמה ונתונים מובנים וכיצד להוסיף אלו באתרי וורדפרס.

ו. מה עוד ניתן לעשות ברמת התוכן עבור קידום בגוגל?

ישנם עוד מספר דברים שלא ציינתי בהקשר של אופטימיזציה לתוכן אשר חשובים לא פחות, הנה נקודות נוספות שעליכם להתייחס אליהן:

  • הוסיפו קישורים חיצוניים רלוונטים בתוכן שלכם, כאלו המפנים לאתרים אחרים המספקים מידע רלוונטי לנושא הפוסט אותו אתם כותבים.
  • אין מתכון מסויים לגבי צפיפות מילות מפתח בתוכן. כתבו בצורה טבעית על הנושא ואל תנסו לדחוף מילות מפתח בכח. מספר מוגזם של אותו ביטוי או מילות מפתח יכול אף להביא לירידה בדירוג.
  • השתמשו במדיה עשירה. סרטונים, גרפים שאלונים וכדומה תורמים ל SEO מכיוון וגורמים למשתמשים להשאר זמן רב יותר באתר שלכם.
  • השתמשו בכפתורי שיתוף, סיגנלים מרשתות חברתיות הופכים להיות חלק בלתי נפרד מאלגוריתמים של גוגל.

דרכים לשיפור הנראות בגוגל | On-Page SEO

החלק הקודם דיבר על אופטימיזציה של עמוד ברמת התוכן. בחלק הבא נראה כלים נוספים העומדים לרשותנו עבור אופטימיזצית On-Page SEO ועליכם להתייחס לפעולות והדגשים הבאים באותה חשיבות:

1. שמרו על היררכיה נכונה במבנה האתר

לכל האתרים קיים עמוד בית וזהו בדרך כלל העמוד בעל שיעורי הביקור הגבוהים ביותר באתר ונקודת המוצא של מבקרים רבים (למעט מקרים בהם אתר מכיל מספר מועט של דפים). נסו לחשוב כיצד אתם יכולים לשפר ולהקל על המשתמשים לנווט מעמוד כללי או עמוד קטגוריה לעמוד המכיל תוכן ספציפי יותר.

מעבר לכך, עליכם לשאול את עצמכם האם יש כמות מספקת של דפים הקשורים לתחום או נושא ספציפי שמצדיקה יצירת דף ארכיון שמכיל ומאגד דפים אלו? האם יש לכם מאות מוצרים שונים שצריך לסווג לדפים מרובים של קטגוריות ותת-קטגוריות?

פעולות אלו יעזרו לשמירה על מבנה היררכי נכון ויש לחשוב עליהן בתכנון האתר לטובת נוחות הסריקה והניווט של גוגל והמבקרים באתר שלכם.

היררכיה ומבנה האתר – נקודות חשובות

  • המבנה האידיאלי של אתר הוא בצורת פירמידה כאשר עמוד הבית בראשה והקטגוריות מתחתיו. על אתרים גדולים יותר להשתמש בתת קטגוריות לחלוקה של הפוסטים, המוצרים והעמודים.
  • השתדלו לשמור על הקטגוריות באותו גודל. אם קטגוריה מסויימת גדולה מדי לעומת האחרות (ברמת כמות הפוסטים והתוכן) נסו לחלק אותה לשתיים.

2. תפריט הניווט הנכון ביותר הוא זה שמספק את חווית משתמש הטובה ביותר

לניווט באתר (התפריט הראשי) ישנו תפקיד לא מבוטל והוא מסייע למבקרים למצוא בקלות את התוכן הרצוי להם. תפריט הבנוי נכון אף יכול לסייע למנועי חיפוש להבין לאיזה תוכן עדיפות גבוהה יותר מבחינתכם.

על אף שתוצאות החיפוש מוצגות ברמת הדף, לגוגל חשוב גם לקבל מושג על תפקיד הדף במכלול הרחב של האתר וזה מתקשר לאותה היררכיה מהסעיף הקודם.

תפריט הניווט הראשי באתר – דגשים

  • על הניווט באתר לספק קודם כל את המשתמשים. לאחר מכן בצעו אופטימיזציה עבור SEO.
  • קטלגו תוכן בצורה שמתארת היררכית קטגוריות עם הגיון עבור המשתמש.
  • הוסיפו את קטגוריות האתר לתפריט הניווט.
  • המנעו משימוש ב Javascript ליצירת הקישורים.
  • על הניווט להיו מבוסס טקסט חי ולא תמונות.

3. השתמשו בפירורי לחם (BreadCrumbs)

פירורי לחם (נתיב ניווט) הינם סוג של ניווט המתאר היררכיה מסויימת באתרים ונמצא בדרך כלל בחלקו העליון של הדף. פירורי לחם מאפשרים למבקרים באתרכם לנווט במהירות חזרה לעמוד הקודם או לעמוד הבית.

בפירורי לחם הדף הכללי ביותר (בדרך כלל דף הבסיס) מופיע כקישור הראשון, הימני ביותר, ומשמאלו מופיע פירוט של המקטעים הספציפיים יותר. זאת כמובן כאשר מדובר על אתר בעברית או כל אתר שהוא בשפה כלשהי העובדת מימין לשמאל.

מומלץ להשתמש בסכמה ונתונים מובנים עבור פירורי לחם על מנת לתאר לגוגל כי זהו נתיב ניווט בכדי שישקלו להוסיפו תחת הקישורים לאתר שלכם בתוצאות החיפוש.

BreadCrumbs – מספר דגשים

  • פירורי לחם אינם תחליף לתפריט הראשי באתר.
  • על פירורי הלחם להופיע בחלקו העליון של האתר, בדרך כלל מתחת לתפריט הראשי ומעל לכותרת.
  • תמיד הציגו את כל השלבים בהיררכיה, אל תחמיצו שלב מכיוון וזה יבלבל משתמשים.

אם ברשותכם אתר וורדפרס תנו מבט המדריך הבא המתאר כיצד להוסיף פירורי לחם באתרים אלו ומרחיב אף יותר על הנושא.

4. בנו קישורים פנימיים בצורה הנכונה

לקישורים פנימיים חלק בלתי נפרד באסטרטגיית קידום האתר בגוגל ואופטימיזציה למנועי חיפוש. קישור פנימי הוא כזה המצביע לאותו דומיין אשר אותו קישור פנימי נמצא בו. במילים פשוטות, קישור זה מצביע לעמוד אחר באותו אתר.

קישורים פנימיים מאד שימושיים על מנת ליצור ארכיטקטורה לאתר מסויים ולפזר כח (Link Equity) בין דפים פנימיים תחת אותו דומיין. הם מאפשרים למשתמשים לנווט באתר, לגלות תוכן חדש ועוזרים להקים מעין היררכיה של אינפורמציה באתר שלכם.

מבנה אופטימלי של אתר ייראה משהו בסגנון של פירמידה (בדומה למבנה ההיררכי של האתר) כאשר הנקודה הגדולה בחלקה העליון היא עמוד הבית:

מבנה אופטימלי לקישורים פנימיים - קידום בגוגל ו . On-Page SEO

במבנה זה ישנו מספר מינימלי של קישורים בין עמוד הבית לכל עמוד אחר באתר ולכן שימושי מכיוון ומאפשר לאותו Link Equity לזרום לכל העמודים באתר. מכאן שיגדיל את פוטנציאל הדירוג של כל אחד מהעמודים.

קישורים פנימיים – נקודות חשובות

  • צרו תוכן איכותי והרבה ממנו. על מנת לייצר אסטרטגית קישורים פנימיים טובה עליכם לייצר אסטרטגית מרקטינג טובה לא פחות. האחד לא יכול להתקיים ללא השני.
  • נסו לכתוב Anchor Text בצורה טבעית. פשוט השתדלו לכתוב טקסט טבעי עבור הקישורים ללא אופטימיזציה מוגזמת. עם זאת נסו לדהוסיף מילות מפתח רלוונטיות בטקסט זה.
  • באופן כללי, נסו כמה שפחות לקשר לעמודים בהיררכיה העליונה של האתר, עמודים אלו אמורים להופיע כקישור בתפריט הניווט הראשי.
  • השתמשו כמובן בקישורי Follow עבור קישורים פנימיים.
  • השתמשו בכמות הגיונית של קישורים פנימיים, אין צורך להגזים.
  • הדעות חלוקות, אך נסו להמנע מלקשר לעמוד יצירת קשר בסוף כל פוסט (בשונה ממה שקורה בבלוג זה).

כתבתי מדריך רחב המדבר על קישורים םנימיים ואסטרטגיות נכונות. תנו מבט בפוסט ״קישורים פנימיים וחשיבותם לקידום האתר ו SEO״.

5. השתמשו בכתובות URL ידידותיות (Friendly URL's)

יצירת קטגוריות ושמות קבצים המתארים את תוכן העמוד או הקטגוריה מסייעת לארגן את האתר בצורה טובה יותר. כתובות אתרים "ידידותיות" אף קלות יותר להבנה עבור אלה שרוצים להוסיף קישורים לתוכן שלכם. המבקרים יכולים להירתע מכתובות אתרים ארוכות במיוחד או כאלו שאינן מובנות.

כתובות ידידותיות - אופטימיזציה למנועי חיפוש

כתובות אתרים כמו זו בחלקה העליון של תמונה מעלה מבלבלות ולא ידידותיות ומשתמשים ועלולות להקשות ביצירת קישורים לכתובות אלו. לעומת זאת, זו המופיעה בחלקה התחתון של התמונה הרבה יותר קריאה וברורה.

משתמשים מסויימים המקשרים לעמוד כלשהו באתר שלכם, עשויים להשתמש בכתובת האתר של הדף כטקסט המקושר, לכן, כתובת אתר שמכילה מילים רלוונטיות תספק למשתמשים מידע נוסף על התוכן הצפוי להם באותו עמוד.

6. צרו מפת אתר (XML Sitemap)

מפת אתר או ״XML Sitemap״ הוא קובץ המכיל רשימה של כל הדפים באתר אותם תרצו ומנועי החיפוש יאנדקסו ויסרקו. יש לציין כי גוגל יסרקו את האתר שלכם גם ללא Sitemap, עם זאת,  יצירת קובץ זה באה להקל על גוגל למצוא תוכן חדש ותוכן באופן כללי באתר שלכם.

יצירת קובץ XML Sitemap תבטיח כי מנועי החיפוש יגלו את הדפים החדשים והמעודכנים באתר ויפרט את כל כתובות האתר הרלוונטיות לסריקה יחד עם תאריכי השינוי האחרון של דפים אלו. ניתן להעלות את קובץ ה Sitemap או להצביע על קובץ ה XML Sitemap שלכם באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל.

יצירת קובץ XML Sitemap – דגשים חשובים

  • השתמשו בכלים ותוספים שייצרו את ה Sitemap בצורה אוטומטית.
  • שלחו את ה Sitemap לגוגל באמצעות קונסולת החיפוש.
  • הוסיפו רק את הגירסה הקנונית של הכתובת ל Sitemap.
  •  אל תוסיפו כתובת בעלות התגית Noindex למפת האתר.
  • אל תדאגו יותר מדי לגבי אפשרות ה Priority ב Sitemap, ניתן לומר שהיא זניחה.
  • השתמשו במספר Sitemaps עבור אתרים הכוללים מעל 50,000 כתובות.

7. השתמשו בהפניות 30X

על מנת למנוע מצב בו משתמשים מסויימים מקשרים (קישורים חיצוניים) לגירסה אחת של כתובת עמוד ואחרים לגירסה שונה (דבר העלול לפצל את המוניטין והכח שמקבל אותו עמוד) יש להשתמש בהפניות 301.

אם באתר שלכם קיים תוכן מסויים זהה אליו ניתן לגשת בכתובות URL שונות, עליכם לבצע הפניית 301 לכתובת ״החזקה״ בה החלטתם כי אתם עושים שימוש לזו הדומיננטית מבינהם אשר מדורגת גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

הפניות 30X – מספר דגשים

  • כל סוגי ההפניות מכילות דרגה מסויימת של סיכון מבחינת SEO.
  • הפניות 30X למינהן אינן פוגעות בדירוג העמוד ומעבירות Ranking Power במלואו.
  • ההפנייה הטובה ביותר היא כאשר הדף אליו מפנים נשאר בדיוק אותו דבר למעט כתובת ה URL.
  •  הפניות לטובת SEO כוללות בין היתר:
    • הסרת Query Strings מכתובת ה URL.
    • שיפור מבנה התיקיות וכתובת ה URL.
    • שינוי כתובת והוספת מילות מפתח.
    • הפיכת הכתובת לקריאה יותר עבור בני אדם.

במידה ולא ניתן או מסיבה כלשהי אין זה נכון מבחינתכם לבצע הפנייה קבועה או הפניית 30X כלשהי, באפשרותכם גם להשתמש בכתובות קנוניות (Canonical URL's) בכדי להצביע לעמוד הדומיננטי בין כתובות שונות המכילות את אותו תוכן.

8. השתמשו בכתובות קנוניות (Canonical URL's)

כתובת קנונית או Canonical URL היא דרך לומר למנועי חיפוש שכתובת URL ספציפית מייצגת את עמוד המאסטר של תוכן מסויים. השימוש בכתובות קנוניות מונעות בעיות שנגרמות מתוכן זהה או ״תוכן משוכפל״ המופיע תחת מספר כתובות. אם נדבר פרקטית, תגית קנונית אומרת למנועי החיפוש איזו גירסה של העמוד אתם רוצים שתופיע בתוצאות החיפוש.

הנה הדרך בה תגית קנונית נכתבת ב <head> של דף מסויים:

<link rel="canonical" href="https://example.co.il/master-version/" />

פתירת בעיות של תוכן משוכפל יכולה להיות מעט טריקית, אך הנה מספר נקודות חשובות לשקול כאשר משתמשים בתגיות קנוניות.

תגיות קנוניות – דגשים

  • כתובת קנונית יכולה להצביע לעצמה. במילים אחרות, אין מניעה מלהציג כתובת קנונית בעמוד X שתצביע לכתובת של עמוד X.
  • מכיוון ועמוד בית משוכפל יכול להיות מאד שכיח ואנשים יכולים לקשר אליו במספר דרכים עליהם אין לכם שליטה, בדרך כלל נכון יהיה להוסיף תגית קנונית בעמוד הבית שמצביעה לעצמה.

9. השתמשו בתעודת SSL ופרוטוקול HTTPS

נכון לשנת 2018, תעודות SSL באתרים מאומצות באופן גורף יותר אתרים מכיוון והן מביאות מספר יתרונות בעלות תג מחיר נמוך יחסית, אחת מיתרונות אלו היא הצגת מחויבת לביטחון הלקוחות והגולשים.

הנה שלושה יתרונות מרכזיים שתעודת SSL מספקת לכם:

  • תעודת SSL מספקת דרך פשוטה להגן על מידע הלקוחות באתר שלכם.
  • גוגל מתייחסת לתעודות SSL בדירוג האתר.
  • תעודת SSL ולידית מראה למשמשים שלכם שהם יכולים לסמוך עליכם ועל האתר שלכם.
  • רכישת תעודת SSL ומעבר ל HTTPS מאפשרת לכם להשתמש בפרוטוקול HTTP/2 שמאפשר בין היתר זמני טעינה טובים יותר.

שימו לב בגרף של גוגל אנליטיקס לכמות הכניסות לאתר של בלוג זה. בין אם מקרי או לא, בנקודה מסויימת זו (לקראת סוף ספטמבר 2017) ביצעתי מעבר ל HTTPS והוספתי תעודת SSL. רואים את הקפיצה?

מעבר ל HTTPS סאבי בלוג

10. שפרו את הביצועים וזמן הטעינה של האתר

אני מדבר רבות בבלוג זה על שיפור ביצועים וזמן הטעינה של אתרים ככלל ואתרי וורדפרס בפרט. איני מתכוון להרחיב על נושא זה בפוסט הנוכחי, אך אומר כי שיפור ביצועי האתר מובילה לחווית גלישה טובה יותר והרי על זה מדובר בסופו של דבר. זו גם הסיבה שגוגל מייחסת חשיבות לזמן הטעינה בדירוג האתר שלכם, גם אם באופן עקיף ולמרות שבצורה מינימלית.

שימוש ב AMP – Accelerated Mobile Pages

כדאי לשקול אף שימוש ב-AMP‏ (Accelerated Mobile Pages) שמתוחזק על ידי גוגל. AMP מספק וריאציה קלה ופשוטה של HTML עבור הדפים באתר שלכם. זאת מבטיחה כי האתר ימשיך להיות מהיר וידידותי למשתמש על פלטפורמות שונות.

מדובר במיוחד על מכשירים ניידים המשתמשים רבות ברשתות סלולוריות עבור גלישה. רשתות סלולריות איטיות בצורה משמעותית מרשתות ביתיות ומכאן שזמן הטעינה של אתרים במכשירים ניידים גבוה יותר.

AMP בא לפתור בעיה זאת על ידי הצגה יחסית בסיסית של תוכן האתר שלכם ללא סקריפטים ואלמנטים מיותרים ומאפשר דירוגים גבוהים יותר בתוצאות חיפוש המתבצעות דרך מכשירים ניידים. גוגל מתגמלת אתרים המספקים חווית משתמש טובה יותר ועליכם להתייחס לכך בהקשר של ביצועי האתר ו – AMP ובאופן כללי.

מסקנה – השקיעו וספקו את חווית המשתמש טובה עבור המבקרים באתר שלכם מכל סוגי הפלטפורמות והמכשירים. אומר בנוסף כי הכלי החינמי הטוב והאמין ביותר לבדיקת זמן טעינת האתר שלכם הינו WebPageTest. תנו מבט במדריך המסביר כיצד להשתמש בו.

11. הציגו דף 404 שימושי

ישנם מצבים בהם המשתמשים מגיעים לדף שאינו קיים באתר, על-ידי לחיצה על קישור מנותק או על-ידי הקלדת כתובת אתר שגויה. על דף 404 להנחות בצורה ידידותית את המשתמשים לחזור לדף פעיל באתר.

דף 404 יכול להכיל קישור חזרה לעמוד הבית, והוא יכול אף לכלול קישורים לתכנים פופולריים או קשורים באתר ובכך תשפר את חוויית המשתמש. ניתן להשתמש ב-Google Search Console בכדי למצוא את המקור של כתובות האתרים שגורמות לשגיאות 404.

דפי 404 – מספר נקודות חשובות

  • יש להמנע מהוספת עמודי 404 לאינדקס במנועי חיפוש. יש לוודא כי השרת מחזיר קוד סטטוס 404 וארבע בעמודים אלו. במקרה של אתרים מבוססי JavaScript, הוסיפו מטא תג מסוג noindex כאשר ישנה בקשה לדפים שאינם קיימים.
  • למרות הנאמר בסעיף הקודם יש לאפשר למנועי החיפוש סריקה וגישה לדפי 404 ולא לחסום אותם באמצעות הקובץ robots.txt.
  • יש להמנע מהצגת מסר שאינו ברור בעמודי 404.
  • יש לעצב עמודי 404 בעיצוב התואם לאתר שלכם.

12. אפשרו לגוגל לראות את הדף ככלל המשתמשים

כאשר גוגל סורקים דף מסויים, עליהם לראות את הדף בדיוק כמו המשתמש ממוצע. על מנת שגוגל יצור אינדקס בצורה האופטימלית, עליכם לאפשר למנוע הסריקה של גוגל (Googlebot) לגשת לכל הנכסים באתר, כלומר לקבצי JavaScript, CSS וקבצי התמונות.

אם קובץ robots.txt אותו הזכרנו בתחילת המאמר, מונע סריקה של משאבים אלו, הוא פוגע ישירות באופן בו האלגוריתמים מעבדים את התוכן ומוסיפים אותו לאינדקס ובכך עלול להוביל לדירוגים שאינם אופטימליים.

באפשרותכם להשתמש בכלי לבדיקת כתובות אתרים (URL Inspection Tool) בקונסולת החיפוש של גוגל על מנת לראות בדיוק כיצד Googlebot רואה ומעבד את התוכן בכתובת מסויימת. מבט חטוף יכול לסייע לכם לזהות בעיות בדרך בה גוגל מעבדת את התוכן של אותו עמוד ולתקנם על מנת שהאינדקס יהיה אופטימילי.


התאמת האתר למכשירים ניידים

התאמת האתר לניידים לטובת קידום האתר בגוגל

חלק זה חורג קצת מהנושא המרכזי של המאמר ואינו קשור ל On-Page SEO אלא בצורה עקיפה. אך העולם מתבסס כיום על מכשירים ניידים ורוב האנשים המבצעים חיפושים עושים זאת באמצעות מכשיר מובייל. בניית אתר שמותאם למכשירים ניידים היא קריטית לנוכחות המקוונת שלכם ולקידום האתר במנועי החיפוש.

למעשה, החל מסוף שנת 2016, גוגל החלה להשתמש בראש ובראשונה בגרסת המכשירים הניידים של תוכן אתרים עבור דירוג, עבור ניתוח של סכמה ונתונים מובנים ועבור יצירת קטעי הטקסט שמופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל.

שלושת האפשרויות ליצירת אתר מותאם לניידים

  • עיצוב אתר ריספונסיבי המתאים עצמו לכלל המכשירים (האופציה הרווחת).
  • בניית אתר נפרד הנמצא בכתובת URL שונה עבור מכשירים ניידים.
  • הצגה דינמית – סיטואציה בא השרת מגיש קבצי HTML ו CSS שונים בהתאם למכשיר הדורש אותם.

לא נרחיב על אלו, אך לאחר שברשותכם אתר מותאם, באפשרותכם לבדוק האם גוגל ומשתמשי האתר רואים אותו כראוי על ידי בדיקת ההתאמה לניידים של Google‏. ניתן אף להשתמש באפשרות Mobile Usability בקונסולת החיפוש של גוגל בכדי לראות אם קיימות בעיות כלשהן להציג דפים מסויימים באתר.

ללא קשר לתצורה אותה בחרתם ליצירת אתר המותאם לניידים, ישנן מספר נקודות מרכזיות שעליכם להתייחס אליהן:

אתר מותאם לניידים – דגשים

  • המנעו משימוש בפופאפים (PopUps) מציקים המכסים את המסך בניידים ופוגעים בחווית המשתמש.
  • הגולשים בנייד מצפים לאותה פונקציונליות כפי שקיימת בגירסת הדסקטופ של האתר, כגון היכולת להגיב, לבצע תשלומים, לנווט בקלות וכדומה.

האם אתם זקוקים למומחה SEO לקידום האתר בגוגל?

מומחה SEO או מומחה לקידום אתרים הוא אדם בעל ידע עצמאי או כזה שעבר הכשרה לשיפור החשיפה של אתרים במנועי חיפוש. מדריך זה מספק לכם לא מעט ידע (בתקווה) כך שתוכלו לצאת לדרך בעצמכם ולבצע אופטימיזציה בצורה יעילה.

למרות הנאמר, מומלץ לשקול העסקה של מומחה לאופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, כזה שיוכל לסייע לכם בבדיקת הדפים באתר שלכם. הקפידו לבדוק מהם היתרונות הפוטנציאליים של העסקת מומחה SEO, וכן מהו הנזק האפשרי לאתר במקרה של ניהול לא אחראי של SEO.

מומחי SEO ומקדמי אתרים רבים מספקים שירותים שימושיים לבעלי אתרים, ביניהם:

  • סקירת תוכן ומבנה האתר ומתן המלצות לשיפור.
  • ייעוץ טכני בנושא פיתוח אתרים: למשל שרתי אירוח, הפניות נכונות, דפי שגיאה (404) וכדומה.
  • פיתוח תוכן.
  • ניהול קמפיינים מקוונים לפיתוח עסקי.
  • מחקר מילות מפתח.
  • הדרכות SEO.
  • מומחיות בשווקים ואזורים גיאוגרפיים ספציפיים.

באופן כללי דעו כי עדיף לשכור איש SEO בשלב מוקדם ככל הניתן, כך שתוכלו יחד איתו לדאוג שהאתר ייבנה בצורה ידידותית למנועי חיפוש. אך לפני שתחפשו מומחה לקידום האתר, כדאי לפעול כצרכן נבון וללמוד כיצד מנועי חיפוש פועלים.

לסיכום

כל אסטרטגית SEO מתמקדת בלגרום לדירוג הגבוה ביותר שניתן במנועי החיפוש. בכדי לעשות זאת, עליכם לעצב ולפתח אתר שהאלגוריתמים של גוגל יאהבו וזה בעצם כל מה שעומד מאחורי On-Page SEO.

מדריך זה ארוך מאד ומתיימר לכסות את כל האספקטים של On-Page SEO ואופטימיזציה של אתר לגוגל ומנועי חיפוש. אך אם ננסה לתמצת נושא זה לכמה מילים אז הוא מסתכם במצוינות טכנית, תוכן איכותי וחווית משתמש מעולה. שלושת אלו יובילו אתכם בוודאות למקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים.

בנוסף נאמר כי אין מתכון אחד שהוא מתכון מנצח, ישנן רק המלצות. אז אני מקווה שמדריך זה עזר לכם להבין טוב יותר את הנושא ואת אותן המלצות. בין אם כן ובין אם לא, אני מבטיח שהמדריך יעודכן באופן קבוע על מנת לשקף את הטרנדים האחרונים בטכניקות הקידום וה SEO ועל מנת לגרום לו להיות ברור וקריא אף יותר, וזאת בכדי שחווית המשתמש שלכם תשתפר.

אתם מוזמנים לשתף את המדריך, לשאול שאלות ולתת ביקורת בונה / פידבק בתגובות מטה כרגיל…. 🙂

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח וורדפרס, מאמין ביצירת הזדמנויות לעסקים קטנים, סטארטאפים נועזים ואנשים עצמאים לשנות את העולם. אוהב טיפוגרפיה, צבעים וכל מה שבינהם ומכוון לספק אתרי וורדפרס עם ביצועים גבוהים, תמיכה בכל הדפדפנים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

1תגובות...

השאירו תגובה

פעימות