מדריך שימוש בתוסף WordPress SEO by Yoast – חלק ב׳

תוסף WordPress SEO by Yoast – הגדרות מקומיות ושימוש יומיומי

זהו המשך לחלק הראשון של המדריך, בו קבענו את ההגדרות הגלובליות של התוסף WordPress SEO by Yoast, החלק הבא יתמקד בהגדרות המקומיות ובשימוש היומיומי של התוסף. הגדרות מקומיות הינם ההגדרות הספציפיות לעמוד / הפוסט המסויים אותו אתם עורכים.

באופן כללי, התוסף WordPress SEO by Yoast עוזר לנו בשלושה אספקטים: ניתוח מילות חיפוש, אנליזה לעמוד ויצירת תוכן נכון למנועי חיפוש. נעבור בקצרה על השניים הראשונים ונמשיך משם לשלישי, אשר ללא ספק הוא החלק החשוב והמרכזי ביותר.


1. ניתוח מילות חיפוש

שימו לב כי ברגע שהתקנתם את התוסף, התווספו לסרגל הכלים של וורדפרס מספר אפשרויות לניתוח מילות חיפוש. תמצאו קישורים ל Google Keywords Tool, Google Insights ו SEO Book.

2. ניתוח ואנליזה

כשהתוסף פעיל, תמצאו כי סרגל הכלים של וורדפרס מכיל מספר קישורים שמאפשרים לכם לבצע אנליזה לעמוד בו אתם נמצאים ולקבל מידע לגבי מה שניתן לעשות בכדי לשפר את ה SEO והמיקום של העמוד בתוצאות החיפוש.

על ידי ריחוף על SEO בסרגל הכלים ולאחר מכן על בצע אנליזה לעמוד זה, ניתן לשלוח את כתובת העמוד ישירות למספר שירותים המנתחים את העמוד ומאפשרים לכם לדעת כיצד לשפר את העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים.

  • בדיקת קישורים נכנסים (OSE)
  • בדיקת צפיפות מילות מפתח
  • בדיקת זיכרון מטמון של גוגל
  • בדיקת כותרת עליונה
  • בדיקת תצוגה במנוע חיפוש
  • פייסבוק דבאגר
  • אימות תקינות Rich Pins של פינטרסט
  • אימות תקינות HTML
  • אימות תקינות CSS
  • בדיקת מהירות טעינת עמוד
  • סקירת אתר באמצעות Modern IE
  • בדיקת תאימות למובייל

כפי שאתם רואים, אפשרויות אלו אינן מבצעות אנליזה לעמוד עצמו על ידי התוסף אלא עוזרות לכם להתחבר לשירותים חינמיים המאפשרים לעשות זאת.

על הדרך, הצטרפו לרשימת התפוצה !

3. יצירת תוכן

לאחר התקנת התוסף תמצאו כי נוסף חלק בתחתית חלון העריכה של אותו עמוד שאתם עורכים.

וורדפרס Yoast SEO - כללי

 

במידה ואינכם רואים חלק זה גשו להגדרות תצוגה בחלקו השמאלי העליון של המסך ובדקו האם הוא מבוטל.

לקופסת המטא (meta box) הזו ישנן מספר לשוניות המאפשרות שליטה על אספקטים שונים של התוכן.

  • כללי
  • אנליזה
  • מתקדם
  • חברתי

בלשוניות אלו תוכלו לבצע שינויים חשובים אשר ישפיעו כיצד התוכן שלכם ייראה על ידי מנועי חיפוש, גולשים והרשתות החברתיות השונות. תמצאו כאן אינפורמציה חשובה על האם התוכן שלכם כתוב באוריינטציה נכונה למנועי חיפוש.

כללי

  • תצוגה מקדימה – בחלק זה התוסף יראה לכם כיצד העמוד / פוסט שלכם ייראה בתוצאות החיפוש של גוגל. באופן זה אתם יכולים לראות האם הכותרת, כתובת העמוד (URL) או תיאור המטא מתאימים להגבלות של דפי תוצאות החיפוש בגוגל.
  • ביטוי למיקוד – זהו הביטוי המרכזי שמתאר בצורה הטובה ביותר את התוכן שלכם, ביטוי בעל מילות המפתח, זהו הביטוי שעליו אתם מעוניינים לקבל דירוג בגוגל (Ranking). מעבר לכך, ביטוי מיקוד יאפשר לתוסף לקבוע האם התוכן שלכם נכון מבחינת SEO או לא (כפי שתראו בחלק אנליזה לעמוד), ועל פי ביטוי זה תקבלו המלצות לשיפור העמוד אותו אתם עורכים.
  • כותרת SEO – בחלק זה ניתן לבחור כותרת שונה לעמוד / פוסט מאשר הכותרת שבחרתם בחלקו העליון של אותו עמוד שאתם עורכים, זו הכותרת שתופיע בסופו של דבר במנועי חיפוש. חלק זה שימושי במידה ואתם חושבים כי הכותרת שבחרתם לאותו לפוסט / עמוד ארוכה מדי או לא מספיק קולעת. היו מאד מחושבים בבחירת הכותרת מכיוון ולזו משקל רב לאיך מנועי חיפוש מבינים את הנושא עליו מדבר התוכן שלכם.
  • תיאור מטא – זהו התיאור שמופיע תחת מתחת לכותרת ולכתובת האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. אתם יכולים (וצריכים) להכניס בתיבה זו את התיאור של העמוד כך שתיאור זה יכיל גם את ביטוי המיקוד שהכנסתם לפני כן (רצוי בתחילת התיאור). במידה ולא תוסיפו תיאור זה, מנועי חיפוש יציגו טקסט כלשהו מהעמוד לשיקול דעתם שלאו דווקא מתאר את תוכן העמוד.

שימו לב כי לאחר בחירת ביטוי למיקוד תוצג לפניכם אינדיקציה על הציון לתוכן של אותו עמוד בהתייחס למנועי החיפוש ולפי הביטוי אותו בחרתם. תקבלו מידע האם וכמה פעמים מופיע הביטוי במקומות החשובים לקידום האתר כגון כותרת העמוד, ה url, תוכן העמוד ותיאור המטא. עיגול צבעוני זה יעזור לכם אף להבין את הסטטוס של העמוד מבחינת SEO במבט מהיר.

יואסט SEO - מצב העמוד מבחינת SEO במבט מהיר

אינדיקציה זו מאד שימושית מכיוון והיא מוצגת גם ברשימת העמודים / פוסטים שלכם במערכת הניהול של וורדפרס. תוכלו לסנן את הרשימה לפי הציון ובכך למצוא במהרה תוכן שאינו עבר אופטימיזציה מספקת למנועי חיפוש.

אנליזה

בלשונית זו תמצאו אנליזות יותר מפורטות לגבי העמוד אותו אתם עורכים. תקבלו מידע מדוייק על מצב האופטימיזציה ותקבלו המלצות כיצד לשפר את התוכן על מנת להעלות את דירוגו במנועי החיפוש.

yoast-seo-wordpress-page--analysis

מעבר למידע על מיקום מילות המפתח שקיבלנו לפני, תמצאו פה מידע לגבי צפיפות מילות המפתח, האם נכון יהיה למקם אותן קרוב יותר לתחילת המאמר ועוד טיפים רבים. התוסף אף מבצע בדיקה על התמונות הקיימות במאמר ובודק האם מילות המפתח מופיעות בטקסט החלופי של התמונה או בתיאור שלה. תקבלו אינדיקציה מצויינת לגבי אופטימיזציה של תמונות בעמוד זה.

שימו לב לא לעקוב אחר ההמלצות שהתוסף מציע בעיניים עצומות, זכרו שתוכן אמור להיות כתוב במחשבה קודם כל על הקורא ורק אחר כך על מנועי החיפוש. אל תקריבו קריאות לטובת עניינים טכניים !

מתקדם

יואסט וורדפרס SEO - מתקדם

בלשונית מתקדם תמצאו מספר אפשרויות חזקות. אציין כי בדרך כלל אין צורך לגעת בהגדרות אלו מכיוון ואלו נקבעו ברמה הגלובלית של התוסף כפי שהגדרנו בחלק א׳ של מדריך זה ולכן נעבור עליהן  בקצרה:

  • אינדקס של Meta Robots – באפשרות זו ניתן לקבוע האם העמוד יאונדקס על ידי מנועי החיפוש או לא.
  • מעקב Meta Robots – קובע האם מנועי החיפוש יעקבו (follow) אחר הקישורים בעמוד זה.
  • Meta Robots למתקדמים – מספר תגיות מטא שלבטח לא תשתמשו בהם לעולם 🙂
  • Canonical URL – אפשרות זו נורא שימושית במידה ואתם מפרסמים תוכן שהופיע כבר באתר אחר. ניתן לספק את כתובת ה url של התוכן המקורי ועל ידי כך להמנע מקנסות של גוגל על תוכן כפול.

יואסט וורדפרס SEO - חברתי

כאשר העמוד מפורסם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, רשתות אלו יבקשו אינפורמציה על הכותרות והתמונות שאתם מעוניינים שיופיעו בזמן הפרסום. מכיוון ולא לכל הרשתות סטנדרטים זהים, ייתכן ויהיה צורך להתאים את אורך הכותרות או את מימדי התמונות לרשת חברתית מסויימת.

הנה מימדי התמונות הרצויות לרשתות החברתיות השונות:

  • פייסבוק – 1200x628px
  • טוויטר – 1024x512px
  • לינקאדין – 800x800px
  • גוגל+1200x800px
  • פינטרסט – 1102×735
  • אינסטגרם – 1080x1080px

לסיכום

WordPress SEO by Yoast הוא תוסף בעל יכולות מרשימות. הוא מאפשר לכם לשלוט בבכל האספקטים החשובים מבחינת אופטימיזציה לאתר הוורדפרס שלכם. באותו זמן הוא מספק לכם מידע ומכוון אתכם כיצד לכתוב תוכן המותאם למנועי חיפוש, מציג מידע מפורט כיצד לשפר את אותו פוסט / עמוד שאתם יוצרים ואף מאפשר לכם לקבוע כיצד הוא ייראה ברשתות החברתיות השונות. משתמשי וורדפרס ובעלי אתרים המעוניינים להגדיל את התעבורה באתר שלהם לא ידלגו על תוסף זה, הוא מספק מידע חיוני לצמיחה של אתר / בלוג וורדפרס ולקידומו במנועי חיפוש.

 

רועי יוסף

מפתח ומעצב וורדפרס, מאמין ביצירת הזדמנויות לעסקים קטנים, סטארטאפים נועזים ואנשים עצמאים לשנות את העולם. אוהב טיפוגרפיה, צבעים וכל מה שבינהם ומכוון לספק אתרי וורדפרס עם ביצועים גבוהים, תמיכה בכל הדפדפנים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי. צרו איתי קשר.

תגובות פייסבוק

{ 15 תגובות… הוסף אחת }
  • תמיר 26 באוקטובר 2015, 19:36

    הביטוי למיקוד צריך להיות מופרד בפסיקים ?

  • ראם 27 באוקטובר 2015, 12:01

    2. ניתוח ואנליזה – "על ידי ריחוף על SEO בסרגל הכלים ולאחר מכן על בצע אנליזה לעמוד זה, ניתן לשלוח את כתובת העמוד ישירות למספר שירותים המנתחים את העמוד ומאפשרים לכם לדעת כיצד לשפר את העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים."

    יש מצב לתצלום מסך? או לפירוט יותר מדויק, לא מצאתי את זה.
    האם זה שונה מהאנליזה בחלק התחתון ?

    • רועי יוסף 27 באוקטובר 2015, 12:36

      ראם, זה אכן שונה מהאנליזה של החלק התחתון. בסעיף מספר 2 מדובר על אנליזה המתבצעת דרך שירותים חיצוניים, תוכל לגשת לזה דרך סרגל הכלים כאשר אתה נמצא צופה בעמוד עצמו באתר (frontend) ולא כאשר אתה נמצא בעריכה של העמוד דרך לוח הבקרה של וורדפרס. מקווה שהסברתי את עצמי כראוי, אמור לי אם לא…

      • ראם 28 באוקטובר 2015, 0:45

        תודה מצאתי, אכן חיפשתי בעריכה 🙂

        שאלה נוספת ברשותך, עד לא מזמן היה לי Meta Keywords בחלק התחתון של כל דף ואני רואה שגם אצלך בתמונה זה לא מופיע משום מה, לאן זה נעלם ?

        שם היתי מכניס כמה מילות מפתח.

        • רועי יוסף 30 באוקטובר 2015, 12:33

          ניתן להחזיר את השדה Meta Keywords בהגדרות של התוסף. גש לכותרות ותגיות מטא > אחר וסמן את התיבה עשה שימוש בתגית meta keywords. עם זאת איני רואה כל סיבה לעשות שימוש ב Meta Keywords מכיוון ומנועי חיפוש וגוגל בינהם כבר אינם עושים שימוש ב Meta keywords. זאת גם הסיבה שהאופציה הזו מבוטלת כברירת מחדל בתוסף…

    • שלום 6 בנובמבר 2015, 11:04

      גם אני לא מצאתי.

  • שלום 6 בנובמבר 2015, 11:21

    לרועי שלום
    תודה על הפוסט המושקע!
    רציתי לשאול דבר שלא ראיתי התייחסות אליו.
    איני מבין גדול, אך כך לימדו אותי שיש להכניס מילים רבות מופרדות עם פסיקים ללא רווחים על מנת לקדם את האתר.
    לדוגמא בעמוד העוסק בכתבה על טיפים לכיבוס מהיר – טיפים לכיבוס,כיבוס מהיר,כביסה נקיה,כיבוס ללא מאמץ,כיבוס נקי, וכו' וכו'
    א. לא ראיתי בתוסף מקום להוספה זו.
    ב. בהנחה שיש מקום להוסיף זאת, מה מומלץ לכתוב ומה לא?
    תודה!

    • רועי יוסף 7 בנובמבר 2015, 12:37

      היי, אין מקום מיוחד בתוסף להכניס מילים / ביטויים אלו, באידיאל, מילים וביטויים אלו אמורים להיות חלק מהתוכן של אותו עמוד / פוסט. בכותרת, בקישור של אותו עמוד / פוסט (url) ובתמונות רלוונטיות באותו עמוד. בעבר היה מקום להכניס keywords, והוא קיים גם היום (ראה תגובות קודמות) אך גוגל כבר אינה מתייחסת לאותן keywords לצורך דירוג האתר ולכן אינן רלוונטיות..

  • צפי 20 בנובמבר 2015, 12:24

    תודה על הפוסט,
    לאחרונה יש גירסה חדשה של התוסף ויש שם חלק Meta Robots Advanced תוכל להסביר עליו ?

  • דרור שתיוי 25 באוקטובר 2016, 9:35

    רועי שלום, כל הכבוד על הפוסט המושקע.

    רציתי לשאול כמה שאלות שמעניינות אותי.האם תקציר תוכן של פוסט נחשב כתוכן משוכפל ?
    יש לי אתר שאני מקדם בתחום של אחסון אתרים , hostking, התקציר של התוכן עולה בגוגל לפני התוכן של הפוסטים.
    האם יש אפשרות לכתוב פוסט ולא לשייך אותו לשום קטגוריה? האם כדאי לאנדקס את הקטגוריות? איך אני מגדיר שקטגוריה מסויימת לא תתאנדקס?
    לפעמים עולה שגיה 520 ושגיעה 521 האם זה פוגע בקידום של האתר? התקנתי clodedflare והוא לא מוצא עותק של הדף, למה?

    • רועי יוסף 25 באוקטובר 2016, 20:53

      היי דרור,
      תקציר לא ייחשב כתוכן משכפל. לא ניתן לכתוב פוסט ללא קטגוריה, אך אתה יכול לשנות את מבנה ה url בהגדרות > מבנה קישורים בלוח הבקרה של וורדפרס. (קח בחשבון שזה ישפיע על כל הפוסטים, כך שאם אינך סגור על המשמעות אל תבצע זאת). איני רואה סיבה לאנדקס קטגוריות אם דף הבלוג שלך מאונדקס, נהפוכו, אל תאנדקס את עמודי הקטגוריות והארכיון. יואסט אינו מאפשר לבחור שקטגוריה מסויימת לא תתאנדקס, או כולם או אף אחת. אין לי תשובה לשאר שאלותייך.. בהצלחה !

  • ראם 26 באוקטובר 2016, 22:32

    חסרה התיחסות לטאב של ה readability, טאב יחסית חדש 4 חודשים בערך.
    עד כמה זה חשוב וחיוני להתייחס להערות שם?

  • נתנאל בצלאל 5 ביולי 2017, 8:34

    רועי שלום וברכה,
    במאמר זה זה כתבת כך:

    ,3. יצירת תוכן
    לאחר התקנת התוסף תמצאו כי נוסף חלק בתחתית חלון העריכה של אותו עמוד שאתם עורכים.
    "וורדפרס Yoast SEO – כללי"
    במידה ואינכם רואים חלק זה גשו להגדרות תצוגה בחלקו השמאלי העליון של המסך ובדקו האם הוא מבוטל. לי יש את הבעיה הזאת שאיני רואה את החלק הזה ובאמת בחלק העליון השמאלי כתוב: SEO: Not available, איך אני הופך את זה לזמין? ניסיתי המון!
    תודה רבה על כל ההשקעה והמשך יום נעים..
    נתנאל

    • רועי יוסף 5 ביולי 2017, 11:29

      היי נתנאל, בדוק כשאתה נכנס לפרופיל האישי שלך תחת ״משתמשים״ האם האפשרויות של Yoast מבוטלות או לא. מעבר לכך, נסה לראות האם תחת SEO > Dashboard ישנן הערות כלשהם בנוגע לסיטואציה..

השאירו תגובה

שיתופים
קראו גם את:
acf-forntend
שימוש ב Advanced Custom Fields ללא תלות ב Frontend

התוסף Advanced Custom Fields הוא הדרך הפופולרית ביותר ליצירת metaboxes באתרי וורדפרס. תוסף זה מספק...