מהי ווקומרס (WooCommerce) ?

במידה ואתם שוקלים בנייה של חנות וירטואלית, יוצגו בפניכם לא מעט אפשרויות להקמת חנות אונליין.

כאשר אפשרויות אלו בתחילה ייראו לכם כמתנה שרק צריך לבחור ולקחת, במהרה אלו יהפכו למעמסה וקשיים בהחלטה, וזאת מעצם האפשרויות הרבות שקיימות בשוק ליצירת חנויות אלו.

במאמר זה אתן הצצה לאחת מהפתרונות הפופולרים יותר שקיימים בשוק ואציג סקירה כללית על מהי WooCommrce ( ווקומרס ) ומדוע תרצו לשקול אותה כמערכת לבניית חנות וירטואלית.

מהי WooCommerce בעצם ?

WooCommerce הוא תוסף חינמי, או הרחבה לוורדפרס. תוסף זה הורד יותר משלושים מיליון פעמים ומשמש כ 37% מכל החנויות ברשת. כאשר מותקן בוורדפרס, WooCommerce מאפשרת פונקציונליות בסיסית כגון ניהול מוצר, ניהול הזמנות ומערכת של עגלת קניות.

WooCommerce מאפשרת ליצור חנות וירטואלית בסיסית ובעזרתה למכור מוצרים חומריים, מוצרים דיגיטלים ואף למכור מנויים מתמשכים. בבסיסה המערכת מאפשרת מספר דברים החיוניים לחנויות וירטואליות כגון ניהול מלאי, לקוחות בינלאומיים, ניהול מס על המוצרים, חישובים של עלויות משלוח ושימוש בקופונים.

ניתן להגדיל פונקציונליות בסיסית זו על ידי מאות הרחבות המאפשרות הוספה של מאפיינים כמו הזמנות מראש, חבילות מוצרים, מעקב הזמנות, דוקומנטצית לקוחות, החזרות ואחריות כמו גם מספר אפשרויות למכירת קורסים אונליין.

המתחרים של WooCommerce

ל WooCommerce ישנם לא מעט מתחרים בשוק הנעים ממערכות חינמיות ופתוחות (Open Source) לפתרונות ברמת ה enterprise level. המערכות הפופולריות מבין המתחרים הינם:

  • Magento – לא וורדפרס
  • Shopify – לא וורדפרס
  • iThemes Exchange – תוסף וורדפרס חינמי
  • WP e-Commerce – תוסף וורדפרס חינמי
  • Ecwid – לא וורדפרס

אתם יכולים לתת מבט בגרף הבא ולקבל סטטיסטיקות לגבי השימוש במערכות השונות בארץ. ניתן בבירור לראות כי WooCommerce שולטת בישראל עם נתח שוק של 68%.

סטטיסטיקת WooCommerce

סטטיסטיקת WooCommerce עפ״י builtwith.com

מפתחי WooCommerce

WooCommerce נוצרה במקור על ידי צוות ב WooThemes בספטמבר 2011. במאי 2015, WooThemes נקנתה על ידי Automattic.

ישנם מעל ל 350 מפתחים שתורמים לפיתוח הקוד של WooCommerce. מפתחים אלו בחלקם מהצוות של Automattic ובחלקם מפתחים עצמאיים בקהילה של וורדפרס. ישנו בעצם מספר אף יותר גדול. ישנם הרבה מאד מפתחים וסוכנויות העובדים בשיתוף עם מפתחי התוסף ובונים הרחבות, תבניות המציגות בצורה שונה את החנות, ואף נותנים שירותים של התקנה ללקוחות ושינויים בהתאמה אישית של אותן חנויות.

היתרונות והחסרונות של WooCommerce

כמו בכל תוכנה, גם ל WooCommerce ישנן את הפלוסים והמינוסים בעבודה איתה. אלו אינדיבידואלים לכל אחד ואחד, אך יש לקחת אותם בחשבון לפני שבוחרים אותה כמערכת שלכם לבניית החנות הוירטואלית.

יתרונות

  • WooCommerce בבסיסה היא מערכת קוד פתוח חינמית.
  • התוסף די בקלות ניתן להתקנה על וורדפרס.
  • ישנן הרבה מאד תבניות הניתנות לשימוש לבנייה ועיצוב החנות הפרונטלית.
  • ישנן מעל 300 הרחבות בשוק שגורמות למערכת להיות יותר רובסטית.
  • ל WooCommerce מעל ל 1200 חוות דעת ודירוגים של 5 כוכבים ב WordPress.org.
  • המערכת מתעדכנת על בסיס קבוע ומתווספים לה שיפורים ואפשריות חדשות.
  • ישנם הרבה מאד מפתחי וורדפרס בשוק שניתן להעזר בהם.

חסרונות

  • כמעט כל חנות תזדקק להרחבה כזו או אחרת, הרחבות אלו עולות כסף ובד״כ דורשות חידוש של רשיון אחת לשנה.
  • אנשים החדשים למערכת, אינם מעריכים נכון את הזמן שנדרש להקמה והגדרה של החנות הוירטואלית. ישנם לא מעט שיקולים, הגדרות והחלטות שיש לקחת לניהול לקוחות, הזמנות, מלאי, מיסים ומשלוחים.
  • לא כל תבניות הוורדפרס המותאמות ל WooCommerce קודדו נכון. יש לשים לב כי במידה ומחליטים על שימוש בתבנית, לוודא שהיא נקנית ממפתחי תבניות שניתן לסמוך עליהם.
  • עדכונים של WooCommerce לא פעם דורשים התערבות של מפתח בכדי לבצע את הפעולה ולוודא כי התוסף עובד כראוי לאחר העדכון.
  • מערכת התמיכה של התוסף ב Wordpres.org אינה מתוחזקת כראוי. ישנם מעל ל 1000 פניות בחודש האחרון שאינם נענו על ידי צוות התמיכה של Automattic.
  • לא כל המפתחים שטוענים כי הם מכירים את התוסף הם מפתחי וורדפרס ברמה גבוהה.

הרחבות WooCommerce

אחד היתרונות הגדולים של WooCommerce כפי שציינו הינם ההרחבות לתוסף. הנה מספר הרחבות מעניינות:

  • WooCommerce Google Analytics Integration – מחבר את WooCommerce ל Google Analytics ומאפשרת דוחות יותר מתקדמים.
  • WooCommerce PDF Invoices – מספק ללקוחות חשבוניות בפורמט PDF הניתנות להורדה או להדפסה.
  • AutomateWoo – שולח מיילים עם קופונים לחידוש רשיונות.
  • Genesis Connect for WooCommerce – מחבר את WooCommerce עם Genesis theme framework.
  • Yoast WooCommerce SEO – שולח מידע  סכמטי (Schema Data) למנועי חיפוש כגון גוגל ובינג.

אלו רק דוגמית מההרחבות הקיימות בשוק. ההרחבות של WooCommerce מאפשרות לבעלי האתרים לקחת חנות וירטואלית בסיסית ולהפוך אותה למערכת איתנה ומאד פונקציונלית.

האם WooCommerce נכונה לחנות הוירטואלית שלכם?

לא קיימת מערכת שתהיה אידיאלית לכל משתמש או סיטואציה. מכאן שיהיה נכון לבצע תהליך שיעזור לכם לקבוע מהו הפיתרון הנכון ביותר בשבילכם לבניית חנות וירטואלית שתתאים לצרכים שלכם. אל תשאלו את עצמכם בפשטות מהי WooCommerce והאם היא יכולה לשרת אותי. במקום לגשת ולקרוא ביקורות על WooCommerce, התחילו בליצור רשימה של הצרכים האישיים שלכם מחנות וירטואלית. קחו בחשבון פונקציונליות, דוקומנטציה ואף תמיכה. ברגע שתהיה ברשותכם רשימה מסודרת של צרכים, השוו אותה למגוון הפתרונות הקיימים בשוק וראו האם התוסף עונה על הדרישות.

באם אתם כבר משתמשים במערכת, תנו מבט במדריך כיצד להקים חנות וירטואלית באמצעות WooCommerce.

אשמח לשמוע את דעתכם על המערכת ועל היתרונות והחסרונות שאתם רואים בה לעומת המתחרים…

 

רועי יוסף

מפתח ומעצב וורדפרס, מאמין ביצירת הזדמנויות לעסקים קטנים, סטארטאפים נועזים ואנשים עצמאים לשנות את העולם. אוהב טיפוגרפיה, צבעים וכל מה שבינהם ומכוון לספק אתרי וורדפרס עם ביצועים גבוהים, תמיכה בכל הדפדפנים, בעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי. צרו איתי קשר.

תגובות פייסבוק

{ 2 תגובות… הוסף אחת }
  • גיל 24 במרץ 2017, 17:54

    כתבה מצוינת
    לדעתי פיספסת ברשימת- "המתחרים של WooCommerce"
    את prestashop שבעיני נחשבת לפלטפורמה הטובה ביותר לחנויות (מניסיון אישי כמובן)
    היא בנויה בצורה מאוד חכמה, יציבה מאוד ויש לה אדמין נוח
    אני אעדיף אותה אפילו על מג'נטו

השאירו תגובה

שיתופים
קראו גם את:
העלאת סוגי קבצים נוספים בוורדפרס
כיצד לאפשר העלאת סוגי קבצים נוספים בוורדפרס ?

מעוניינים להעלות קובץ בעל סיומת שוורדפרס אינה מאפשרת ? למטרת בטיחות, וורדפרס מאפשרת העלאה אך ורק...