Search

Featured Snippets בתוצאות החיפוש של גוגל

כאשר משתמש שואל שאלה מסויימת בחיפוש, גוגל לבחירתה יכולה להראות את התוצאה כבלוק מיוחד הנקרא Featured Snippet בחלקו העליון של חלון תוצאות החיפוש. אותו Featured Snippet מכיל תקציר של התשובה כאשר זה נלקח מעמוד מסויים ולידו מופיע קישור לאותו עמוד, כתובתו ושם העמוד.

Featured Snippets, בהנחה וקיימים לשאילתא מסויימת, הינם הדבר הראשון אותו המשתמשים רואים כאשר הם מחפשים מילה או ביטוי מסויים. בכל שנה שעוברת הם גם הופכים להיות יותר פופולריים לפי סטטיסטיקות שבוצעו על ידי מספר חברות ואנשים. אך מדוע הם כאלו פופולריים?

במדריך זה נסביר מה הם Featured Snippets, נראה סוגים של אלו וניתן מספר טיפים שיעזרו לכם להופיע כ Featured Snippets בתוצאות החיפוש של גוגל. אך לפני שנתחיל, נאמר כי Featured Snippets בשלב הנוכחי אינם מופיעים עבור שאילתות בעברית (למיטב ידיעתי בכל אופן).

Featured Snippet in Google Search Results

מהם Featured Snippets?

Featured Snippets הינם תוצאות חיפוש נבחרות המוצגות בחלק העליון של תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל ממש תחת התוצאות בתשלום (Ads).

המטרה של אותם Featured Snippets היא לענות ישירות לשאלת המשתמש בשאילתא ומכאן גם מגיע שם נוסף לאותם Featured Snippets והוא Answer Boxes. המשמעות של הופעה ב Featured Snippets במשפט אחד היא חשיפה גבוהה יותר לעסק שלכם בתוצאות החיפוש.

מספר בדיקות ומחקרים מאוששים את הטענה לגבי החשיפה:

  • בחור בשם Ben Goodsell מדווח כי שיעורי הלחיצה (CTR) על אותם Featured Snippets עולה מ 2% ל 8% כאשר אלו מופיעים בתצורת Featured Snippet, והתשואה (Revenue) מהטראפיק האורגני גדלה בכ 667%.
  • בחור בשם Eric Enge מתאר עלייה של כ 20-30% בטראפיק לאתר ConfluentForms.com כאשר החזיקו ב Featured Snippet עבור שאילתא מסויימת.

אילו סוגי Featured Snippets קיימים?

באופן כללי, ניתן לומר כי ישנם שלושה סוגים עיקריים של Featured Snippets:

1. פסקה (Paragraph) – התשובה מוצגת כטקסט או כטקסט עם תמונה. Paragraph Featured Snippet2. רשימה (List) – התשובה מוצגת כרשימה. List Featured Snippet3. טבלה (Table) – התשובה מוצגת בתצורה של טבלה. Table Featured Snippet

לפי נתונים ברשת נמצא כי ה Featured Snippet השכיח ביותר הינו פסקה וזה קיים בעשרות אחוזים יותר משני הסוגים האחרים.

סוג Featured Snippet % מסך הסניפטים
פסקה (Paragraph) 81.95%
רשימה (List) 10.77%
טבלה (Table) 7.28%

אך ישנו סניפט יחסית חדש אותו רואים בשנה האחרונה והוא סרטון יוטיוב, או בעצם נכון יותר לומר Suggested Video Clips. לחיצה על תוצאה מסוג זה תקפיץ אתכם היישר לנקודה בסרטון העונה לשאלתכם.

זה מאד נכון להוסיף סרטונים כתשובות ב Featured Snippets מכיוון וישנן שאלות שקשה עד לא אפשרי להשיב עליהן במספר מילים או בטקסט באופן כללי. הנה דוגמה לתוצאה מסוג זה המציגה סרטון כתשובה לשאילתא "how to braid your own hair":

Video Featured Snippet

מהיכן מגיע תקציר התשובה ב Featured Snippet?

כאשר גוגל מבינה כי המשתמש שאל שאלה, היא מזהה עמודים העונים על אותה שאלה בצורה תכניתית (Programaticlly) ומציגה את התוצאה החזקה ביותר כ Featured Snippet בראש עמוד תוצאות החיפוש.

אותם Featured Snippets שונים בנראות שלהם לעומת תוצאות רגילות ונועדו בכדי למשוך את תשומת לב המשתמש כאשר זה צופה בתוצאות החיפוש בגוגל.

אולי מיותר לציין, אך התקציר שמופיע בסניפט נלקח מהתוכן אותו רואה המשתמש כשהוא מבקר באותו עמוד. ככל תוצאת חיפוש בגוגל, אותו Featured Snippet משקף את הדעה של בעל האתר ממנו נלקח התקציר בלבד ולא את הדעה של גוגל.

גוגל כמובן משפרת את האלגוריתם באופן קונסיסטנטי על מנת לזהות את התוצאה הנכונה ביותר לשאלות המשתמשים, מכאן שייתכן ותראו תוצאות שונות לשאלות במהלך הזמן.

אגב, באפשרותכם להוסיף חוות דעת ולתת פידבק על התשובה המופיעה לשאלתכם בתחתית ה Snippet באמצעות הקישור "Give Feedback".

מה הסיכוי שלכם להופיע כ Featured Snippets?

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן לבקש מגוגל כי תוצאה מהעמוד שלכם תופיע כ Featured Snippet, אז דעו כי לא ניתן לעשות זאת באופן ישיר. עם זאת, בהחלט ניתן לבצע פעולות שיגדילו את הסיכוי להופיע בתוצאות אלו וניתן לומר ש On-Page SEO הוא התהליך הראשון בו יש להתמקד. אך מעבר לכך הנה מספר טיפים:

  • מצאו שאלות שנשאלות באופן תכוף על ידי המשתמשים וקשורות לעסק שלכם.
  • אל תסתובבו סחור סחור, היו תכליתיים וענו על השאלה בצורה מתומצתת וברורה. מספר המילים ל Featured Snippet הינו כ 50 מילים כך שאין מקום להתברבר.
  • הרחיבו את התוכן כך שיענה גם על שאלות קשורות (Related Questions) באותו נושא.
  • אל תקברו את התשובה באמצע העמוד סביב המון טקסט. עזרו לגוגל למצוא את התשובה בקלות והוסיפו את התשובה קרוב לתחילת המאמר.
  • השתמשו בתגיות HTML רלוונטיות. שימוש נכון ב <p>, <ol>, <ul> וטבלאות יעזור לגוגל להציג את התשובה במבנה הנכון.
  • התמקדו בביטויים ושאלות בהם אתם מדורגים במקומות הראשונים בחיפוש האורגני.

מחקר שנעשה על יד Ahrefs מתאר שכ 99.58% מאותם עמודים הנכללים ב Featured Snippets מופיעים ב 10 המקומות הראשונים בגוגל. במילים אחרות, אם אינכם מדורגים גבוה עבור ביטוי מסויים, כלומר אינכם מופיעים בעמוד הראשון של התוצאות החיפוש האורגני עבור אותו ביטוי, הסיכוי שלכם להופיע ב Featured Snippets הוא די אפסי עבור ביטוי זה.

בואו נראה טבלה המציגה את היחס בין המיקום של תוצאה בעמוד הראשון לאחוז המופיע כ Featured Snippet עבור המיקומים השונים באותו עמוד ראשון בגוגל (1-10):

 

שימו לב לאחוז הנמוך של תוצאות במיקום 6-9 המופיעות כ Featured Snippets.

אין זה מפתיע אגב שויקיפדיה הוא האתר בעל הכי הרבה Featured Snippets. אם ויקיפדיה מופיעה כ Featured עבור ביטוי מסויים יהיה מאד קשה לנצח זאת אך אתם מוזמנים לנסות.

כיצד להסיר עמוד המופיע כ Featured Snippet?

באפשרותכם להסיר, או נכון יותר לבקש מגוגל להסיר תוצאה שלכם המופיעה כ Featured Snippet בתוצאות החיפוש. בכדי לעשות זאת עליכם להשתמש בתגית המטא הבאה בעמוד ממנו נלקחת התוצאה:

<meta name="googlebot" content="nosnippet">

שימו לב כי שימוש בתגית Meta זו תסיר כל תצוגה עשירה מתוצאות החיפוש של גוגל עבור אותו עמוד, סניפטים שונים המופיעים בתוצאות החיפוש הרגילות יוסרו, כמו גם Rich Snippets, Rich Cards, Direct Answers וכדומה אם קיימים.

לסיכום

הניסיון לגרום לתוצאה שלכם להופיע כ Featured Snippet בתוצאות החיפוש האורגני של גוגל ידרוש מאמץ ומחקר ולאו דווקא יניב תוצאות. עם זאת, במידה והצלחתם להשתחל לתוצאות אלו, היתרונות מסתכמים בעיקר בשלושת הנקודות הבאות ואלו יתרונות משמעותיים:

  • תוצאות אלו יובילו לטראפיק רלוונטי הרבה יותר גבוה לאתר שלכם.
  • הם יעזרו לכם לבנות אמינות ומוניטין בתחום או בנושא הספציפי.
  • תהיה לכם ההזדמנות לקחת חלק בשלב הבא, או בעתיד של תוצאות החיפוש.

מוזמנים להגיב ולשאול שאלות כתמיד ושיהיה בהצלחה!

רועי יוסף
רועי יוסף

מפתח אתרים ותבניות וורדפרס יעודייות על בסיס עיצוב. אוהב טיפוגרפיה, צבעים ומה שבינהם ומכוון לספק אתרים רספונסיבים עם ביצועים גבוהים, מותאמים למנועי חיפוש ובעלי קוד ולידי, סמנטי ונקי.

0 תגובות...

תגובה חדשה

Up!
לבלוג